Nightwish - Decades: Live in Buenos Aires (2019)

geen stemmen

Finland
Label: Nuclear Blast

1. Swanheart (2:49)
  2. End of All Hope (4:00)
  3. Wish I Had an Angel (4:19)
  4. 10Th Man Down (5:28)
  5. Come Cover Me (5:48)
  6. Gethsemane (5:42)
  7. Élan (4:27)
  8. Sacrament of Wilderness (4:23)
  9. Deep Silent Complete (4:19)
  10. Dead Boy's Poem (6:50)
  11. Elvenjig (2:50)
  12. Elvenpath (5:54)
  13. I Want My Tears Back (5:25)
  14. Amaranth (4:41)
  15. The Carpenter (6:07)
  16. The Kinslayer (4:17)
  17. Devil & the Deep Dark Ocean (4:56)
  18. Nemo (4:54)
  19. Slaying the Dreamer (5:12)
  20. The Greatest Show on Earth (16:59)
  21. Ghost Love Score (11:55)
  • vanaf vrijdag 6 december te koop
CorvisChristi (crew)
Voor mijn gevoel is het vorige live-album Vehicle of Spirit nog niet zo heel oud, krijgen we binnenkort wéér een live-album voorgeschoteld van Nightwish. Maar het begint nu een beetje vervelend te worden.
Begrijp me niet verkeerd, Nightwish is een briljante band, maar wordt het nu niet eens tijd voor het nieuwe studio-album?
Het zal ongetwijfeld allemaal wel weer voortreffelijk klinken, maar dat weten we ook al heel lang. Daarbij komt dat het live-album Nightwish - Showtime, Storytime (2013) nog steeds de vetste live-registratie van Nightwish tot nu toe is. Dan neigt deze Decades: Live in Buenos Aires toch op voorhand wat overbodig te worden...
Ach, uiteindelijk zal deze ook wel weer in de collectie komen, maar liever wacht ik dus op de langverwachte opvolger van Endless Forms Most Beautiful.

avatar van Edwynn
Nou overbodig qua setlist vind ik deze zeker niet. Bij Showtime klaagde ik over het negeren van het oude werk. Hier zie ik zowaar Sacrament Of Wilderness en Gethsemane van mijn favoriete Nightwishalbum Oceanborn de tracklist sieren en dan is daar ook nog Elvenpath en meer van die ouwe shit. Laat maar komen hoor.

avatar van jasper1991
Verder is een live-album een kwestie van opnemen en denk ik niet dat dit op gespannen voet staat met het schrijven van een nieuw studio-album, waar ze dan ook druk mee bezig zijn.

CorvisChristi (crew)
Tja qua tracklist is dit inderdaad interessant en het zal ook zoals het Nightwish betaamt weergaloos klinken. Ik maak ook alvast plek vrij voor deze release, echter loop ik nu even niet zo warm hiervoor. Misschien heeft het ook te maken met dat de vorige release, het compilatie-album Decades, ook qua inhoud voor fans niet al te bijster bijzonder was. Dan had ik het 20-jarig jubileum toch met een interessantere release gevierd, zoals met unieke extra's enzo. Dat viel wat tegen.
Dus mijn gevoel zegt nu meer van: laat dat nieuwe studio-album maar komen!!

CorvisChristi (crew)
"Devil & the Deep Dark Ocean" is alvast vrijgegeven en toegegeven: het klinkt waanzinnig!! Tja, het kan ook bijna niet anders. Nightwish met Floor is een allesomverwerpende, magische combi die met deze live-versie iets fantastisch doet. En de manier hoe Floor hier omgaat met de verschillende zanglijnen, petje af hoor!! Subliem is nog zacht uitgedrukt.
Nu begin ik zachtjesaan toch weer enthousiast te worden....

avatar van Edwynn
Ja, en wat leuk dat zo'n oudje ook eens in het zonnetje gezet wordt.