Marvin Gaye - What's Going On Live (2019)

Soul
Label: Motown

1. Sixties Medley (13:24)
  2. Right On (7:34)
  3. Wholy Holy (3:31)
  4. Inner City Blues (Make Me Wanna Holler) (9:06)
  5. What's Going On (5:41)
  6. What's Happening Brother (2:54)
  7. Flyin' High (In the Friendly Sky) (3:49)
  8. Save the Children (4:21)
  9. God Is Love (1:44)
  10. Stage Dialogue (2:33)
  11. Inner City Blues (Make Me Wanna Holler) [Reprise] (5:10)
  12. What's Going On [Reprise] (4:11)
Een heel groot fan van live-albums ben ik nooit geweest en zal ik nooit worden, tenzij de versies echt anders zijn. Een concert? Daar moet je bij zijn, en dat had ik hier wel graag gewild.

What's Going On Live klinkt geweldig, maar hoe gek ook: ik draai hier net zo lief de studioversies. Aan de andere kant: juist dit soort muziek is live ongelooflijk fijn. Maar dan had ik er ook bij willen zijn

avatar van Poles Apart
Is dit toevallig het live concert dat al vele jaren geleden bij de Deluxe Edition van "What's Going On" zat?

avatar van Mjuman
Poles Apart schreef:

Even gekeken en ik denk het wel, afgaand op tracklist (en de vermelding Kennedy Center bij de tracks) - moet tracktijden nog eens nakijken mbv de cd zelf - check ook: Marvin Gaye’s ‘What’s Going On Live’ Set for Reissue – Rolling Stone - rollingstone.com

avatar van Broem
Is idd dezelfde als bij de deluxe version en is opnieuw gemixed door John Morales. Ik vind ‘t fantastisch om te horen. Kende het concert niet. Gaye had blijkbaar 4 jaar niet opgetreden toen hij dit concert gaf. In die periode overleed ook zijn maatje Tammi Terrell. Met dit in het achterhoofd nog meer bijzonder om naar te luisteren. Een van de beste albums ooit en nummer 11 in mijn top 11

avatar van VDB79
Jaren lang was het enige live concert van Marvin Gaye wat ik kende en bezat “Live at the London Palladium” , best een leuke plaat.
Toen leerde ik “ Live in Montreux” (1980) kennen, en die gaf een andere dimensie aan de muziek, een fantastisch album, van een Marvin die na een aantal moeilijke jaren een grootse comeback aan het voorbereiden was.
Nu luister ik dit nieuwe album en ik ben eerlijk gezegd behoorlijk geschokt. Dit is duidelijk het allerbeste live materiaal van de man, hij is hier in absolute topvorm. Wat tof om zoveel jaar na dato nog zo’n plaat te ontdekken. Direct besteld op vinyl.

Tijdens het intro van Inner City Blues (Make Me Wanna Holler) [Reprise] spreekt Gaye nog liefdevol over zijn ouders die in de zaal zitten. We weten hoe het uiteindelijk afliep voor hem.

Dit fantastische concert van Marvin Gaye: Live At The Kennedy Center Auditorium, Washington, D.C. (May 1 1972), zat ook bij de 4LP half speed mastered editie van What's Going On:
Marvin Gaye - What's Going On (2016, 180 Gram, Vinyl) | Discogs

Ik wist niet wat ik hoorde, toen ik dit concert voor het eerste beluisterde. Inderdaad het allerbeste live materiaal van Marvin Gaye.