Chris Rea - One Fine Day (2019)

Label: Rhino

1. Do You Still Dream [Original Version] (4:00)
  2. Loving You [Original Version] (3:47)
  3. One Fine Day (4:05)
  4. One Sweet and Tender Touch [Original Version] (4:41)
  5. If I Ever Break Free (2:56)
  6. Sierra Sierra (5:38)
  7. Members Only (3:22)
  8. Let Me Be the One (3:42)
  9. One Night with You (5:29)
avatar van Jumpjet
Ver voordat hij zich (uitsluitend) op de blues zou toeleggen, maakte Chris zijn meest bekende en hitgevoelige albums. Mijn persoonlijke favorieten uit die periode zijn On the Beach en Shamrock Diaries, die bestaan van voor tot achter uit hoogwaardig materiaal.
Op bijna alle andere releases van Chris zit er nog wel ‘ns een misser tussen het songmateriaal; van die niemendallerige liedjes, bij het lullige af soms.
One Fine Day is een verzameling liedjes uit die laatste categorie als je het mij vraagt. Het gaat iets te ver om deze compilatie een verzameling missers te noemen, maar hoogvliegers zijn het zeker niet.
Toch nog een krappe voldoende voor deze. Mede dankzij het artwork; dat kun je wel aan Chris overlaten.