Robbie Williams - The Christmas Present (2019)

Label: Columbia

1. Winter Wonderland (2:18)
  2. Merry Xmas Everybody (3:33)

met Jamie Cullum

3. Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow! (1:57)
  4. The Christmas Song (Chestnuts Roasting on an Open Fire) (3:12)
  5. Coco's Christmas Lullaby (2:55)
  6. Rudolph (3:40)
  7. Yeah! It's Christmas (2:48)
  8. It's a Wonderful Life (2:51)

met Poppa Pete

9. Let's Not Go Shopping (3:09)
  10. Santa Baby (3:27)

met Helene Fischer

11. Best Christmas Ever (3:45)
  12. One Last Christmas (3:33)
  13. Coco's Christmas Lullaby Reprise (1:15)
  14. Time for Change (3:30)
  15. Idlewild (4:08)
  16. Darkest Night (3:19)
  17. Fairytales (3:33)

met Rod Stewart

18. Christmas (Baby Please Come Home) (2:43)

met Bryan Adams

19. Bad Sharon (3:40)

met Tyson Fury

20. Happy Birthday Jesus Christ (3:15)
  21. New Year's Day (3:41)
  22. Snowflakes (3:41)
  23. Home (4:10)
  24. Soul Transmission (4:14)
  25. I Believe in Father Christmas * (3:10)
  26. Not Christmas * (3:25)
  27. Merry Kissmas * (2:42)
  28. It Takes Two * (4:22)

met Rod Stewart

totale tijdsduur: 1:18:17 (1:31:56)
avatar van esteban
Geen grote Robbie Williams fan alhier, maar zijn 'Swing When You're Winning' album uit 2001 (wat vliegt de tijd!) zet ik jaarlijks enkele malen op in de kerstperiode. Die CD kan mij absoluut bekoren. 'Swings Both Ways' (2013) vond ik de mindere tweede op dat vlak. De nummerkeuze was -enkele uitzonderingen buiten beschouwing gelaten- een pak minder hier, alsook de uitvoering ervan.

Benieuwd of deze 'The Christmas Present' een top-geschenk zal zijn.

Die eerste single is in ieder geval niet echt waar ik op hoopte ...

Robbie Williams | Bad Sharon ft. Tyson Fury (Official Lyric Video) - YouTube

avatar van Bubblez
esteban schreef:

Benieuwd of deze 'The Christmas Present' een top-geschenk zal zijn.

Ben ook erg benieuwd. Swing is bij mij ook nog steeds favoriet. Ik hoorde gisteren Rudolph en daar werd ik al blij door verrast.

Echt veel toevoegen doet hij niet aan de bekende klassiekers. Ze worden uitgevoerd in dat typische kerstjasje. Niks mis mee en voor die tijd in het jaar best goed te doen. Wil je wat originelers dan kan je dit laten liggen.

avatar van Johnny Marr
Die hoes Foutste ooit ofzo, kan echt niet hoor dit.

avatar van ArthurDZ
Lijkt er ook op alsof hij net zijn eigen album gekocht heeft. Wie denkt hij dat hij is, Andre Hazes Jr. ofzo?

avatar van Pepino
Sowieso al geen fan van de "een cover in een cover in een cover in...", dat is zo'n cliché geworden vandaag de dag. Hopelijk is zijn muziek minder passé

avatar van radio 538
Vind het eigenlijk best lekker hoor, luistert lekker weg.

avatar van Axeqlusive
Toch wel een erg leuk concept met 1 plaat met de meer traditionele kerstsound, die soms doet denken aan zijn big band albums, en 1 plaat met een moderne popvibe.

Ik ben Robbie fan van het eerste uur, maar na het niet helemaal geslaagde comebackalbum Reality Killed the Videostar en vooral het einde van het singles-tijdperk (die b-kantjes van Robbie waren altijd steengoed en beter dan de albumtracks) ben ik wat afgehaakt.

Ik moet toegeven dat Robbie zijn beste tijd wel heeft gehad. Maar de geforceerde poging tot een comeback is ondertussen wel verworden tot muziek waar hij eindelijk eens wat plezier aan lijkt te beleven.

Dit kerstalbum kent hoogtepunten als Rudolph en Home. De dieptepunten zijn er eigenlijk niet heel erg, al ben ik niet kapot van deze versie van Christmas (Baby Please Come Home), al ligt dat vooral aan een schreeuwerige Bryan Adams. Die moet toch beter kunnen zeg.

Ook vind ik Soul Transmission geen goede afsluiter. Het nummer is prima, erg goed zelfs, al is de oudere versie op de Different E.P. uit 2012 beter. Wel een terechte herkansing, want het heeft een kerstvibe en het is een van die nummers die zomaar een hit had kunnen zijn in zijn gloriejaren. Als afsluiter van dit kerstalbim had ik echter liever Home gehoord.

Al met al een best fijn plaatje van Robbie, zijn beste sinds jaren en laten we het hem vooral gunnen dat hij weer eens plezier in alles heeft.

Leuk plaatje leuke hoes.

avatar van Timk
Ik had het iets spannender verwacht maar Robbie blijft best wel binnen de lijntjes. Ondanks dat gewoon een erg leuke december plaat, die ook zeker een goede voldoende mag krijgen.

avatar van Poeha
De hoes is alvast geweldig, nog even snel gaan beluisteren voor het dit jaar "te laat" is.