Motorpsycho - The Light Fantastic (2019)

Noorwegen
Label: Motorpsycho Archives

1. Take the Air (Pupil) (5:04)
  2. Granny Takes a Trip (4:11)
  3. Bonny Lee (4:09)
  4. Mockingbird (4:09)
  5. California (I'm So Sold) (4:04)
  6. The Light Fantastic (5:05)
  7. Go Around Once (2:42)
  8. The Jig Is Up (6:36)
  9. The Visitant (3:40)
  10. I.C.U. (3:35)
avatar van namsaap
Het zijn dure tijden voor Psychonauts, maar ik kon The Light Fantastic niet laten liggen na het recente concert in Hengelo. En de muziek die de band hier laat horen rechtvaardigt de aanschaft alleszins. Vier van de tien nummers werden niet eerder uitgebracht. De overige nummers had ik (op California van de gelijknamige EP na), als redelijke nieuwkomer, ook nog niet.

Zoals hier al eerder gememoreerd betreft het hier allemaal relatief korte liedjes die teruggrijpen naar het wat minder progressieve repertoire van Motorpsycho. Ondanks dat het hier leftovers, die om verschillende redenen geen plaats verdienden op de reguliere albums, betreft is het niveau van de nummers bijzonder hoog.

Score: 82/100