Neue Grafik Ensemble - Foulden Road (2019)

Electronic / Jazz
Label: Total Refreshment

1. Foulden Road (3:35)
  2. Dalston Junction (2:42)

met Brother Portrait en ESINAM

3. Voodoo Rain (2:59)

met Nubya Garcia

4. Something Is Missing (6:00)
  5. Hotel Laplace (5:26)

met Allysha Joy

6. Hedgehog's Dilemma (3:47)

met Brother Portrait

7. Dedicated to Marie Paule / Conclusion (4:31)

met Brother Portrait

avatar van Mssr Renard
Door de bandnaam dacht ik te maken te hebben met een Duitse band, maar dit is een band uit de UK, en eigenlijk hoor je dat er ook wel vanaf.

Neue Grafik is eigenlijk een soloartiest annex dj, die dankzij de inspanningen van de Total Refreshment Centre zijn composities op deze plaat door een ensemble kon laten vertolken: Emma-Jean Thackray, Dougal Taylor (drums), Matt Gedrych (bas), Jordan Saintard (saxofoon)

De band brengt een frisse mix van electronica, jazz, acidjazz, fusion, instrumental hiphop/r&b en soul. De lijst met gastartiesten liegt er ook niet om. Esinam is een Brusselse fluitspeler, Nubia Garcia een gevierde saxofoniste uit de UK. Brother Portrait is een hiphop-poet en Allysha Joy een soulzangeres (doet wat denken aan een kruising tussen Macy Gray en Erykah Badu).

Ik heb lichte herinneringen aan RH-Factor bij het horen van deze plaat. Een fijne urbanjazz plaat waarbij de werelden van Parijs (Neue Grafik) en London (Total Refreshment) maar ook organische jazz en electronische jazz samen komen.