Blutengel - Demons of the Past (2019)

Duitsland
Electronic
Label: Out of Line

1. Fade to Grey (3:48)
  2. Here Comes the Rain Again (5:08)
  3. Send Me an Angel (3:47)
  4. Wonderful Life (5:45)
  5. White Wedding (3:31)
  6. Atmosphere (4:35)
avatar van E-Clect-Eddy
Bekende titels want een covers album. Darkwave aldus Discogs.

Fade to Grey - Visage
Here Comes the Rain Again - Eurythmics
Send Me an Angel - Real Life
Wonderful Life - Black
White Wedding - Billy Idol
Atmosphere - Joy Division

De iets stevigere versie van Fade to Grey bevalt prima. De drumpatronen op Here Comes the Rain Again zijn wat fantasieloos, trekt het nummer iets meer richting Electro House.

Send Me an Angel is ook een aardige Electro Rock cover, helaas is de impact van het refrein juist weer minder. Ook weten Blutengel niet veel te doen met Wonderful Life, het is die prachtige stem van Colin Vearncombe (Black: RIP) die hier ontbreekt.

White Wedding iets sneller en iets stevigere beats maar verder grotendeels trouw aan het origineel.
Atmosphere een redelijk versie, ook deze is trouw aan het origineel.

Grote probleem bij de zanger van Blutengel is voor Darkwave is zijn stem net niet laag / donker genoeg. Ze kiezen ook nummers die juist om zo'n bariton stem vragen en die komt eigenlijk alleen op de afsluiter nog redelijk tot z'n recht.

De enige echte uitschieter is wmb dan ook de opener Fade to Grey