Tides from Nebula - From Voodoo to Zen (2019)

Polen
Rock / Electronic
Label: Long Branch

1. Ghost Horses (5:53)
  2. The New Delta (6:21)
  3. Dopamine (4:51)
  4. Radionoize (6:29)
  5. From Voodoo to Zen (7:02)
  6. Nothing to Fear and Nothing to Doubt (8:12)
  7. Eve White, Eve Black, Jane (6:26)
avatar van ProGNerD
Treffende recensie op Progwereld; mooie sfeer en weet voor een volledig instrumentaal album goed de aandacht vast te houden

avatar van notsub
Vorige maand op Complexity Fest in Haarlem hoorde ik fans klagen dat er teveel instrumentale bands geprogrammeerd waren. Natuurlijk zijn er ook gewoon veel post metal / postrock / progrock bands, die het zonder zanger doen. Zelf vind ik het wel een hindernis, omdat een een band zonder zanger en teksten vaak toch een identiteit of gezicht mist. Maar, ik was in Haarlem om het eveneens instrumentale Night Verses te zien, die met From the Gallery of Sleep (2018) voor mij een mooie standaard in dit genre hebben neergezet. Tides from Nebula zit in een wat softer hoekje en doen overal net wat te lang over. Toch hoor je ook dat deze Polen een flink potje kunnen spelen en een lekkere sound kunnen neerzetten.