Nits - Knot (2019)

Label: Werf

1. Ultramarine (4:04)
  2. The Delta Works (4:53)
  3. The Concrete House (4:49)
  4. The Garden Centre (3:48)
  5. The Blue Car (5:31)
  6. Machine Machine (3:57)
  7. Dead Rat Ball (4:40)
  8. The Electric Pond (4:31)
  9. Une Petite Allumette (1:30)
  10. Music Box with Ballerina (3:46)
  11. (Un)Happy Hologram (4:57)
avatar van pejo
Lura, toch een puntje eraf. Was iets te gul, blijkt achteraf. Zal met een goed glas whisky te maken hebben gehad. Maar toch een fijn album.

avatar van Broem
0,5* erbij. Groeiende waardering voor Knot. In afwachting van de lp maar dat duurt nog even. Vreemd dat dat soms zolang op zich laat wachten na de release van een album.

avatar van Pitchman
Ligt het aan mij , of ligt dit album af en toe in het straatje van Blackstar van David Bowie? Dit is trouwens een compliment want dit luisteralbum vind ik prachtig. Die hele sfeer spreekt me aan. Instrumentaal een beetje duister maar toch hoopvol en opbeurend door de stem van Henk.

avatar van Broem
Lp inmiddels binnen en weer eens goed gaan zitten voor deze nieuwe van Nits. Eerder geschreven dat ik niet was verrast of teleurgesteld. Dit werd met de laatste luisterbeurt bevestigd. Gewoon een degelijk Nits album maar mis een pareltje dat zo vaak op Nits albums te horen is. Blijft overeind dat dit voor Nederlandse begrippen een fantastische productie is die wederom audiofiel klinkt. Dit houden ze al vele jaren vol. Alles klopt en het klinkt fenomenaal op mijn set. Daar houdt Broem wel van

avatar van spoiler
Inmiddels ook het vinyl exemplaar in huis.
Wat een heerlijk ingetogen en redelijk experimenteel plaatje hebben ze weer gemaakt.
En toch typisch Nits.

Het lijkt wel of de synths steeds meer ruimte krijgen bij de band. Ik vind het prima.

ik lees vergelijkingen met David Sylvian, maar of dat terecht is???????????

avatar van spoiler
Ik hoor ze niet in ieder geval