Fresku - In het Diepe (2019)

Label: Top Notch

1. Noodzaak (3:26)
  2. Scherven (3:51)

met Shadi

3. Laatste van Mijn Soort (3:12)
  4. Pa Bo So (3:17)
  5. Wela (3:25)
  6. Interlude Gedachte (2:49)

met Asiah

7. Moeiteloos (4:06)

8. Wat Is Echt (4:14)
  9. Wil Er voor Je Zijn (2:50)
  10. Mijn Zoon (3:10)

met Janne Schra

11. In het Diepe (3:18)
  12. Glimlach (3:28)

met Asiah

13. Trots op Ellende (3:06)
  14. Compleet (4:18)
  15. Fada (3:19)
  16. Gevangen in het Donker (3:08)

avatar van mh040
Na een aantal luisterbeurten ben ik dit album meer gaan waarderen. Bij de eerste luisterbeurt was ik niet kapot van de “sound” van het album en dat ben ik nog steeds niet, maar voor de rest is het gewoon een goed album. Niet dat het per se slechte beats zijn, maar het is niet waarop ik Fresku wil horen.

Ik was altijd al meer liefhebber van de serieuze kant van Fresku dan van zijn lollige nummers, dus wat dat betreft past dit album goed in mijn straatje. Album staat bol van volwassen persoonlijke nummers. Soms wordt het wel erg zoet, maar het is duidelijk wel allemaal oprecht. Qua rapskills staat Fresku nog steeds aan de top.

Puur vanwege de beats en een aantal slechte refreintjes (Moeiteloos, oef!) moet ik het album toch lager beoordelen dan zijn vorige albums. Een warmer geluid had m.i. beter gepast bij de inhoud van dit album. Hopelijk werkt ie op de volgende plaat weer met Teemong.