Amon Tobin - Long Stories (2019)

Braziliƫ
Electronic
Label: Nomark

1. One Shy Morning (3:40)
  2. Full Panther (3:23)
  3. Sounds Like Moths (3:50)
  4. Red Moon (4:26)
  5. Clear for Blue (4:18)
  6. Long Stories (3:31)
  7. Dust for a Duster (3:07)
  8. Brushed Aluminium Reeds (5:07)
  9. Atkinson Sky (4:15)
  10. Feed (3:09)
avatar van Michiel Cohen
Dat is wel even wennen.Vrij rustig voor zijn doen.

Het is een mooi gemaakt album maar het heeft, net zoals zijn voorganger die ook dit jaar is uitgekomen, niet dezelfde magie als Amon zijn eerdere werken

avatar van Ponty Mython
Long Stories gaat verder waar de voorganger 'Fear in a Handful of Dust' ophield. Nog steeds veel gepiel en geëxperimenteer met instrumenten en geluiden in allerlei soorten en maten, maar deze keer hebben de meeste nummers zowaar een kop en een staart. Daardoor is dit album wat makkelijker te verteren en beter te volgen. Net zoals 'Fear' is ook dit album vrijwel geheel beatloos, met hier en daar een verdwaalde snare. Voor nummers met beats zul je moeten uitwijken naar eerder werk of zijn side project Only Child Tyrant. Uitschieters op deze plaat zijn Full Panther, Sounds Like Moths, Red Moon en Feed.