Amon Tobin - Long Stories (2019)

Braziliƫ
Electronic
Label: Nomark

1. One Shy Morning (3:40)
  2. Full Panther (3:23)
  3. Sounds Like Moths (3:50)
  4. Red Moon (4:26)
  5. Clear for Blue (4:18)
  6. Long Stories (3:31)
  7. Dust for a Duster (3:07)
  8. Brushed Aluminium Reeds (5:07)
  9. Atkinson Sky (4:15)
  10. Feed (3:09)
avatar van Michiel Cohen
Dat is wel even wennen.Vrij rustig voor zijn doen.

Het is een mooi gemaakt album maar het heeft, net zoals zijn voorganger die ook dit jaar is uitgekomen, niet dezelfde magie als Amon zijn eerdere werken

Ponty Mython
Long Stories gaat verder waar de voorganger 'Fear in a Handful of Dust' ophield. Nog steeds veel gepiel en geëxperimenteer met instrumenten en geluiden in allerlei soorten en maten, maar deze keer hebben de meeste nummers zowaar een kop en een staart. Daardoor is dit album wat makkelijker te verteren en beter te volgen. Net zoals 'Fear' is ook dit album vrijwel geheel beatloos, met hier en daar een verdwaalde snare. Voor nummers met beats zul je moeten uitwijken naar eerder werk of zijn side project Only Child Tyrant. Uitschieters op deze plaat zijn Full Panther, Sounds Like Moths, Red Moon en Feed.

avatar van schizodeclown
Dit is het mooiste album wat ik ken.
Esthetische klanken strelen de oor.
Het mysterieuze nodigt een prachtig wandeling uit door de psyche, als een helend avontuur, het verkent grenzen op buitenaardse terrein.
Kristalheldere tonen omgeven je in alle rust, juist door het ingetogene straalt het een bepaalde energie uit.
En bizar genoeg vind ik de sfeer optimistisch melancholiek en toch omgeven door donkere stralen eroverheen.
Pure emotie maar op een geavanceerd mystieke niveau. Dit is muziek om alleen bij te zijn, om tot bedaren te komen, als in een warme bubbel. Deze album overwint altijd over negativiteit, het is een feest, een heel diepe feest.
Het heeft een futuristische drive, ook.
Het geeft vrijheid in de vorm van intense spanning die je meeneemt naar een hogere ervaring. Dit beluisteren is fenomenaal leven, ik ben altijd opgetogen wanneer ik de usb-stick pak met deze album, als een kind met snoep, het heeft dan ook iets verslavend zoets over zich heen, vanwege die effect draai ik gedoseerd, dat geeft de kick meer nadruk.
Deze klanken verwennen mij, en ik ben even weg in fantastische oorden.
5*****
Bizar geweldige productie trouwens.