D Smoke - Inglewood High (2019)

Label: Woodworks

met Tiffany Gouche

7. Carry On (3:36)

met Sha'leah Nikole en Tommy Sketch

avatar van Yestsida
De winnaar van het eerste seizoen van Rhythm + Flow, de rap-talentenjachtshow van Netflix waar T.I., Cardi B en Chance the Rapper de hoofdjuryleden zijn. D Smoke is een voormalig leerkracht Spaans en Muziek uit Inglewood die na de overwinning van de Netflix-serie $250.000,00 gewonnen had en meteen deze EP uitgebracht heeft.

De vergelijking met West Coast-collega Kendrick Lamar is snel gemaakt. De manier waarop hij rapt doet me vaak denken aan die eerstgenoemde en zijn stemgeluid heeft er ook ontzettend veel van weg. Hij probeert zich van deze vergelijking te distantiëren door veel Spaans in zijn teksten te incorporeren.
D Smoke is trouwens ook de broer van zanger SiR die, net zoals Kendrick, bij Top Dawg Entertainment getekend staat.

Persoonlijk vind ik het wel een geslaagde EP maar het grijpt me nergens echt vast. Met momenten klinkt het alsof ik naar een Kendrick-imitator luister... dan luister ik toch liefst naar the real deal.