Yak - Atlas Complex (2019)

Label: Third Man

1. Am I a Good Man? (3:14)
  2. Atlas Complex (4:32)
  3. There's a Turtle in My Soup (2:33)
  4. They Come, They Go (3:47)
avatar van blur8
De Londonse Yak laat er geen gras over groeien. Ruim half jaar na zeer geslaagde album dit jaar is er alweer een EP met 4 nieuwe songs.
Zag ze vorige week nog in paradiso en dan blijft het opmerkelijk dat er 2 verschillende Yak's zijn.
De Yak 1.0 op het podium is de GarageRock variant.
De Yak 2.0 in de studio is zo veel meer, met Blues en Soul invloeden.

Deze EP is het verder uitbouwen van de gelaagde Yak en gaat nog verder dan het recente Album. Er zijn hier alleen nog spaarzame explosies die de inventieve songs extra kracht geven.
Als ik zou moeten kiezen tussen de 2 verschillende Yak's zou ik het niet weten. Beiden zijn onweerstaanbaar. nauw ja, voor een podium will ik best meer van Yak 2.0 horen, terwijl bij de studio variant Yak 1.0 niet mis. zijn we er toch uit.
Geweldige EP en perfecte aanvulling op een van de beste albums van 2019.