Madredeus - O Espírito da Paz (1994)

Portugal
Folk / Wereld
Label: EMI

1. Minuete (1:30)
  2. Allegro (2:33)
  3. Destino (5:23)
  4. Silêncio (2:03)
  5. Os Senhores da Guerra (4:40)
  6. Pregao (4:10)
  7. O Mar (5:39)
  8. Os Minhos (4:26)
  9. Sentimento (3:35)
  10. Culpa (3:10)
  11. Amargura (3:42)
  12. As Cores do Sol (3:42)
  13. Ao Longe do Mar (3:45)
  14. Vem (3:08)
  15. Ajuda (5:09)
  16. O Pastor (3:43)
avatar van echoes
9 stemmen en nul berichten bij dit prachtige album. Wel een mooie hoge score en terecht. Mijn favoriete album van Madredeus. Heerlijke rustgevende muziek.

Jazzthieve
Blijft allemaal wat op de vlakte, nergens echt een uitschieter en het lijkt allemaal wat op elkaar. Miscchien leuk als je zin hebt in iets rustig, simpel en melodieus met een fado tintje maar de gemiddelde score nu van 4 is totaal niet verdiend.

avatar van Kronos
Want jouw oordeel is natuurlijk de norm.

De muziek van Madredeus zal niet iedereen waarderen. Het is niet erg toegankelijk en qua ritme, toon en melodie best wel gecompliceerd. Voor mij een reden om deze muziek juist zeer te waarderen. Omdat ik kort na de oprichting twee jaar in Lissabon heb gewoond ben ik wel een beetje bevooroordeeld.
Ao longe do mar is wel een van mijn favorieten. Maar eigenlijk ervaar ik geen zwakke momenten op deze cd.

Koos Brinckmann schreef: