TR/ST - The Destroyer - 2 (2019)

Canada

6. Shame (2:18)
  7. The Stain (3:43)
  8. Slow Burn (6:26)
avatar van E-Clect-Eddy
Volgens Discogs: Darkwave, Synthpop, Electro. Op zijn Bandcamp pagina wordt hier ook heel terecht Coldwave aan gekoppeld.

Fraai ingetogen stemmig opent dit album met Enduring Chill met de melancholische klanken van piano drijvend in een Ambient sfeer. Lekkere beats op Iris waar Coldwave en Synthpop elkaar ontmoeten: het nummer dat me naar dit album lokte.

Cor is de andere single die me naar dit album bracht, donker ingetogen synths naast de piano. Ook op het meer uptempo Destroyer weer ruimte voor de piano.

De stem van de Canadees Robert Alfons is nog steeds niet mijn favoriet, doet iets wat denken aan die van Anthony (and the Johnsons). Maar die stem past wel goed bij de sfeervolle muziek waarin de piano een belangrijke rol speelt.

Ben ook blij dat hij op de meeste nummers gebruik maakte van een live drummer: Lia Braswell van A Place To Bury Strangers.

Genoeg Coldwave / Darkwave albums gehoord dit jaar, deze behoort tot de meest aansprekende.

The Destroyer - 2 | TR/ST op Bandcamp