Cate Le Bon & Bradford Cox - Myths 004 (2019)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Label: Mexican Summer

1. Canto! (4:16)
  2. Secretary (2:41)
  3. Companions in Misfortune (1:50)
  4. Constance (6:03)
  5. Fireman (3:04)
  6. Jericho (0:28)
  7. What Is She Wearing (6:43)
avatar van E-Clect-Eddy
De 4e in de serie Myths, een concept gekoppeld aan het Marfa Myths festival van het label Mexican Summer. Hierbij worden 2 acts gevraagd om tijdens het 4-daagse festival samen muziek te maken (en dit dan op de laatste dag live op te voeren). Zoals met het tweede experiment Mering & Rosenberg - Tears on Fire (2017) met Natalie Mering (van Weyes Blood) en Ariel Pink.

Ben niet bekend met Bradford Cox (Deerhunter) maar het werk van Cate Le Bon bevalt regelmatig goed. Zowel bij dit album als bij die van Myths 002 verbaasd me wat er in zo'n kort tijd gemaakt kan worden. Op dit album naast 2 intermezzo's ook 5 volledige nummers. Het zijn in principe demos want in een studio zou dit veel verder uitgewerkt worden over een periode van weken / maanden. Vandaar dat het veelal Lo-Fi en experimenteel klinkt.

Omdat ik het werk van Bradford Cox niet ken, kan ik deze nummers niet vergelijken met ouder werk. Het klinkt muzikaal aardig: folky / licht psychedelisch en wat avant-garde. De afsluiter doet nog denken aan een poppy versie van The Velvet Underground.

Cate Le Bon & Bradford Cox - Secretary (Official Audio) - YouTube

Cate Le Bon & Bradford Cox - Canto! (Official Audio) - YouTube