My Bloody Valentine - Ecstacy & Wine (1989)

Ierland
Label: Creation

1. Strawberry Wine (2:33)
  2. Never Say Goodbye (2:32)
  3. Can I Touch You (3:15)
  4. She Loves You No Less (2:34)
  5. The Things I Miss (2:56)
  6. I Don't Need You (3:08)
  7. (You're) Safe in Your Sleep (From This Girl) (2:31)
  8. Clair (2:33)

met Nick Brown

9. You've Got Nothing (3:41)
  10. (Please) Lose Yourself in Me (3:27)
avatar van rzasa
Deze heb ik destijds dan weer helemaal gemist. Praat me eens bij Titan!

avatar van pygmydanny
Voor diegenen die MBV al voor deze LP kenden (de periode met zanger Dave Conway), kwam dit album als een aangename verrassing. Weg waren de rockabilly-invloeden en de holle zang van Conway. En in de plaats daarvan kwamen er de melodieën en de mooie zang van Belinda Butcher.
De stijl van deze compilatie LP (samenzetten van MLP Ecstasy en de single Strawberry Wine) ligt in het verlengde van de C-86 bands uit het midden van de jaren '80. Prachtige nummers die in het latere oeuvre niet misstaan: Lose Yourself In Me en Strawberry Wine.

avatar van John Doe
Lekker warm, gruizig plaatje zoals we ze willen van MBV, maar niet zo bijzonder als Isn't Anything en Loveless

avatar van dj maus
Het zal verder wel nooit wat worden tussen mij en My Bloody Valentine, maar déze plaat is prachtig.

Wat is strawberry wine toch een geniaal stukje muziek! Het is dat de weg die MBV later is op gegaan nog net iets beter heeft uitgepakt maar ergens vind ik het jammer dat er niet meer pareltjes in deze stijl zijn gemaakt. De andere nummers zijn ook goed, maar niet zo overdonderend als die opener. Als iemand muziek kent die hier op lijkt dan hoor ik het graag

avatar van dj maus
'Lush' heeft er wel iets van weg, m.n. hun eerste twee platen.

Ken je de 4cd-box "Children of Nuggets"? Misschien helpt die je op weg.

Ik ken Lush alleen van naam. Ik ga Children of Nuggets opzoeken! Bedankt!

paranoidandroid
Clair!!!

avatar van Poek
Dn!S schreef:

Een beetje late reactie maar ik ben ook groot fan van het nummer Strawberry Wine. Ik vind Le Pastie De La Bourgeoisie wel iets ervan hebben (en dankzij die connectie werd ik ooit fan van B&S).