The Lightning Seeds - Dizzy Heights (1996)

Label: Epic

1. Imaginary Friends (2:43)
  2. You Bet Your Life (3:34)
  3. Waiting for Today to Happen (3:34)
  4. What If... (3:23)
  5. Sugar Coated Iceberg (3:53)
  6. Touch and Go (3:54)
  7. Like You Do (3:23)
  8. Wishaway (3:17)
  9. Fingers and Thumbs (3:21)
  10. You Showed Me (4:08)
  11. Ready Or Not (3:50)
  12. Fishes on the Line (3:56)
avatar van rzasa
Net even iets te gladde popmuziek. 2,5 ster

titan (crew)
Inderdaad, Ian Broudie is zo iemand die de ideale popsong in zich heeft, maar dit nog niet heeft kunnen realiseren.

avatar van rzasa
Hoewel My best day van Jollification een aardig eind in de buurt komt.

Ik dacht meer aan Pure.

You Showed Me is ook redelijk geniaal in deze uitvoering (origineel is van Salt 'n' Pepa). En What If... is ook leuk.

titan (crew)
Het origineel van You showed me is volgens mij van the turtles en stamt uit de jaren '60.

Ah, wist ik niet. Geen verkeerd bandje dan, The Turtles. Zij zijn toch ook van 'Happy Together'?

Klopt.

You showed me in zijn oerversie is noch van Salt 'n' Pepa, noch van the Turtles. Het is een nummer van Gene Clarke en Roger Mc Guinn, oftewel The Byrds. Het nummer is afkomstig van demo sessies voor het uitbrengen van hun eerste album, Mr. Tambourine Man. Later uitgebracht onder de titel Preflyte: http://www.musicmeter.nl/album/12834

Kid A(cid)
Het beste popliedje van Ian Broudie is Open Goals van de vorige plaat. Maar dat iemand ooit deze man The Fall liet produceren...

avatar van vigil
Toch vind ik deze plaat een stuk beter dan het gemiddelde waar hij nu mee moet leven. Ik heb de cd grijsgedraaid toen die uitkwam.

What If.., Sugar Coated Iceberg en You Bet Your Life zijn in mijn ogen toch prima popsongs. Natuurlijk zijn ze soms wat glad (mede door het ietwat ijle stemgeluid van Ian Broudie) maar voor mij prima te verteren.

avatar van Dibbel
Zo lekker toch, die Sugar Coated Iceberg. Staat ook op Shine 8

Parlotones
Een paar albums zijn best oké, maar als ik ook 1 nummer mag noemen die er voor mij echt uit springt is het Punch & Judy. En van deze Fishes on the line, het nummer met de langste houdbaarheids- datum.

avatar van vigil
Op de zouteloze cover Ready or not na een fantastisch album met een redelijk achterlijk gemiddelde. Veel te Brits voor ons kikkerlandje vrees ik

avatar van Cannondale
Begin juli Lightning Seeds gezien in het voorprogramma van James (in Rhyl, Wales). Live is het niet meer om aan te horen.
Maar ik blijf de liedjes toch heel sterk vinden. Zet het album nog geregeld op.