Giant Swan - Giant Swan (2019)

Electronic
Label: KECK

1. 55 Year Old Daughter (2:57)
  2. Pandaemonium (4:58)
  8. Peace Fort 9 (3:26)
  9. YFPHNT (5:48)
  10. Spisbah (3:25)
avatar van juvefc_robin
Meestal komt er voor mij één electronica album per jaar voorbij die me heel erg positief opvalt. Niet omdat ik het genre niet kan waarderen, eerder omdat ik het gewoon niet heel erg volg.

Op het eerste gezocht werd ik aangetrokken door de hoes van de LP. Het voelde als ‘oud Hollandse kunst’ aan dus toen ik zag staan: electronica, was mijn nieuwsgierigheid aangewakkerd.

Jeetje, wat een moddervette LP. Ik ben niet heel erg thuis in de afsplitsingen binnen het genre, maar ik meen vleugjes drum & base te horen.

Het is van begin tot eind een dikke trip. Het knalt je speakers uit alsof het niks is. Met koptelefoon op waan je je in een underground club. Een niet te grote hal, zeg maar eentje voor de liefhebbers, waarvan je echt moet weten dat het er zit.

Ik raad iedereen het aan om Giant Swan te beluisteren. Klasse!

avatar van Noere
Technobeats met een punk attitude ofzo, maar eigenlijk laat het zich niet echt vergelijken met de meeste techno. Lekker buiten de lijntjes en spartaans, geslaagd debuut is het geworden. Live ook erg vet.