Le Butcherettes - Don't Bleed (2020)

Mexico
Label: Rise

1. Wounds Belong to Me (1:20)
  2. Out for You (2:47)
  3. Don't Bleed, You're in the Middle of the Forest (2:44)
  4. Now I Know (3:24)
  5. Tunisia (2:42)
  6. Love Someone (3:16)
  7. Boom (3:09)
avatar van E-Clect-Eddy
Gewaagd, een album openen met een demo, want al staat dat er niet bij, dat is het wel.

Terry Genderbender laat hier meer invloeden van de synth los op haar werk, en ook stappen ze hier weg van de Alternative Rock richting de Pop Rock. Ook het meest geproduceerde geluid dat op haar albums te horen is. De zang is wat zoeter maar de teksten kunnen nog steeds erg confronterend zijn. Het demonische dat ze op het podium uitdraagt is hier niet te horen. Maar het valt grotendeels goed.

Het best zit tussen de opener en de afsluiter, dat wil zeggen de 5 nummers daartussen.

avatar van E-Clect-Eddy
Deze groeit nog steeds met elke luisterbeurt... halfje erbij.

Terry zingt meestal met een demonische passie, haar stem klinkt dan ook wat scherp en rauw. Maar op dit album is ook hier en daar te horen dat ze mooi fluweelzacht kan zingen.