Lynyrd Skynyrd - Last of the Street Survivors Farewell Tour Lyve! (2019)

Label: Curtis Loew

1. Workin' for MCA (4:59)
  2. Skynyrd Nation (3:20)
  3. What's Your Name (3:42)
  4. That Smell (6:03)
  5. Travelin' Man (4:13)
  6. I Know a Little (3:46)
  7. Needle and the Spoon (4:07)
  8. Saturday Night Special (6:11)
  9. Red White & Blue (3:49)
  10. The Ballad of Curtis Loew (4:04)
  11. Tuesday's Gone (6:18)
  12. Don't Ask Me No Questions (3:37)
  13. Simple Man (7:22)
  14. Gimme Three Steps (5:11)
  15. Call Me the Breeze (5:59)
  16. Sweet Home Alabama (7:01)
  17. Free Bird (13:15)

Mssr Renard
Ik snap de titel wel, want alleen Gary Rossington is nog over van de line-up van deze lp uit 1977.

Maar de redneck-red-white-and-blue mentaliteit van Johnny van Zant en Rickey Medlocke staat me zo tegen dat ik deze Skynyrd-coverband niet hoef te horen.

Bijna alles na Edge of Forever (wat al middelmatig was) is best middle of the road, nationalistische workingclasshero muziek.

Dan zet ik persoonlijk liever One More from the Road op.

avatar van liefkleinhertje
Dit is dan hun afscheidstournee (ik moet het nog zien) waar je van te voren al weet wat je te beluisteren krijgt.
Die Gary Rossington en zijn 2 knechten (Van Zant & Medlocke) brengen niets nieuws onder de zon en hebben de afgelopen 30 jaar geen nummer geschreven wat in de schaduw kan staan van ouder werk.
Ondanks dit alles kon ik er niet met mijn handen vanaf blijven (het is een ziekte) toen ik deze CD in de winkel zag staan en werd zelfs ik nog een beetje verrast .
Ten eerste de verbluffende geluidskwaliteit en dat gecombineerd met uiterst gedreven gitaarwerk van deze stervende dinosaurus ook zat er nog een DVD bij van het zelfde concert dus alles bij elkaar opgeteld blijft er nog een ruime voldoende over voor mij.