Pet Shop Boys - Hotspot (2020)

Pop / Dance
Label: x2

1. Will-o-the-wisp (4:27)
  2. You Are the One (3:35)
  3. Happy People (3:51)
  4. Dreamland (3:28)

met Years & Years

5. Hoping for a Miracle (5:00)
  6. I Don't Wanna (4:02)
  7. Monkey Business (4:08)
  8. Only the Dark (3:38)
  9. Burning the Heather (5:27)
  10. Wedding in Berlin (4:39)
Nice, goede info

vigil schreef:
Dat zijn ze zeker maar het omgekeerde is zeker ook waar. Gratuitous Sax komt ook voort vanuit een hoop luisterbeurten naar Very. Dus mocht wat jij zegt kloppen dan wordt het wel een beetje een incestueuze bedoening

En ik vind veel van de klanken op Very weer terug te leiden tot Technique van New Order.
Nietwaar johan de witt?

avatar van johan de witt
Zeker, verwante artiesten ook wel. Hebben ze niet eens wat samen gedaan
Will-o-the-wisp is een banger inderdaad, heerlijk nummer!
Benieuwd of ze op 6 mei hier nog iets van spelen?

avatar van luigifort
Ha leuk op mn verjaardag
Maar in de Arena zie ik
Wist niet dat ze die nog volkregen...

AFAS Arena

Het zou wat zijn, PSB ter ere van onze 35e

YES
Beter dan P2SB

avatar van johan de witt
Dat is wel echt een hotspot

Ja, maar niet Super

avatar van vigil
What Have we Done to Deserve This..

avatar van luigifort
How I'm gonna get through...

avatar van E-Clect-Eddy
"It's all about drugs" At rock bottom

avatar van Casartelli
De hutspot wordt niet zo heet gegeten als-ie wordt opgediend. Anderzijds lees ik uit diverse bijdragen hier dat de plaat nog wat opwarmt bij herhaald beluisteren. Daar hoop ik dan ook maar op (het werkte bij Super trouwens ook). Vooralsnog zet ik in op 3 sterren met eventueel een halfje extra voor Will-o-the-Wisp.

avatar van E-Clect-Eddy
De Friend Within Remix van Monkey Business is wel een erg vette knipoog naar Daft Punk's Around the World.

avatar van Thorgal
De afgelopen weken kwam ik steevast wat tracks tegen in mijn Release Radar op Spotify en ik hoorde vanaf het eerste nummer dat dit weer klonk als de oude PSB. Ik luister nu voor de eerste keer naar het album. Ben halverwege en ik hoor nu al dat ik dit een geweldig album ga vinden. Beste voor mij sinds Yes schat ik nu in.

E-Clect-Eddy schreef:

Daft Punk heeft vaak ook dat eind jaren '70 discosausje wat bij Monkey Business ook nadrukkelijk aanwezig is. Komen er ook nog wat computerstemmen om de hoek kijken en dan weet je het dus wel. Overigens heeft de B kant van Monkey Business ook wel een beetje die sfeer. At Rock Bottom heet dat en zoals Neil een paar keer zingt in t nummer, It's All About Drugs

De cd-single brengt toch weer zo'n 22 minuten nieuwe PSB muziek (single versie is licht afwijkend van de album versie) in de collectie.

avatar van E-Clect-Eddy
vigil vind je ook niet dat Neil met een soort Australisch accent dat nummer Monkey Business zingt?

avatar van vigil
Of dat Australisch is dat weet ik niet mate maar hij zingt wel wat anders dan normaal.

avatar van E-Clect-Eddy
De Prins Thomas Diskomiks van Monkey Business mag dan een Disco-mix zijn maar wel die meer verwant is met de 80s dan de 70s.

Na Very ben ik eigenlijk afgehaakt en met Electric en Super hoorde ik dat de jongens weer op het goed pad zaten, bij Hotspot valt heel veel goed op zijn plek.

Van alle nummers die in deze periode uitkwamen vind ik het wel jammer dat At Rock Bottom / An Open Mind / No Bounderies hier niet op terecht gekomen zijn en het licht drakerige Wedding in Berlin wel, al is deze laatste wel aanstekelijk (maar tekstueel minder) en ook wel iets origineler dan die andere 3. Het spreekt me gewoon niet aan en die anderen wel.

avatar van vigil
Ik vind het ook niet heel veel maar inderdaad wel lekker tegendraads