My Baby - Live! (2019)

Rock / Funk
Label: Prehistoric Rhythm

1. Seeing Red (7:43)
  2. Love Dance (4:35)
  3. Mad Mountain Thyme (6:01)
  4. Cosmic Radio (4:18)
  5. Mounaiki (4:42)
  6. In the Club (5:11)
  7. Uprising (4:42)
  8. Sunflower Sutra (6:56)
  9. Make a Hundred (4:16)
avatar van VanDeGriend
Ik dacht vooraf dat live in de studio opnemen van een aantal van je songs, geen geweldig idee was. Dat is het absoluut wel. Als je één album van My Baby zou willen hebben, dan is het deze.

3 toffe lui die helemaal los gaan en hun toch al prima songs nog even een stoot extra energie meegeven.

avatar van Frenz
fijn bandje, weer iets moois gekregen via MM, lijkt wel bijna Sinterklaas

Ga ook maar eens beginnen aan de eerste

avatar van sj0n88
Vet! Op plaat kunnen ze me tot nu toe niet bekoren, maar live werd ik volledig omver geblazen. De muziek lijkt op deze liveplaat wél goed tot z'n recht te komen.

sj0n88 schreef:

Dit is mijn ervaring tot nu toe ook; erg sterke live-band, maar op plaat doet me - m.u.v. enkele nummers - niet zo veel... Zal deze dus eens gaan beluisteren. Maarre, soul? Hebben we hier te maken met een stijlbreuk? Op basis van wat ik van ze ken, zou ik het eerder rock/funk noemen.

avatar van sj0n88
Titmeister schreef:

De eerste luisterbeurt met koptelefoon werkte de bezwerende livesound goed door hier.

Nee, het genre soul moet een foutje zijn.

Ik heb even een correctie ingediend.

Hendrik68
Vorig jaar live mogen aanschouwen in Groningen. Wat een show, wat een energie en wat goed ook vooral. En opvallend, Jong en oud gingen tezamen compleet uit hun dak. Compleet unieke sound die generaties verbindt. Die hele sfeer hebben ze nu ook op plaat weten te zetten. Dik 3 kwartier gaan. Prachtig en gewoon uit de Hollandse klei getrokken. Hoewel de inbreng van de enige buitenlander en nog helemaal uit Nieuw Zeeland ook, bepaald niet onderschat moet worden.

avatar van E-Clect-Eddy
Titmeister + sj0n88 Soul was door de act zelf opgegeven als één van de genres zie hun Bandcamp pagina

Hun geluid is niet te vangen in 2 genres: ze zijn er ook Roots / Blues / Swamprock / Wereld muziek invloeden, met andere woorden maakt niet uit welke 2 genres je hierboven plaats, het zal de lading niet dekken.

LIVE! | MY BABY op Bandcamp

..en ja live zijn ze een geweldige act om minimaal eens mee te maken.

Ik zie nu dat hun andere albums er met een mengelmoes van funk/soul/rock/folk/roots/blues opstaan

avatar van Zwaagje
Veel bewondering voor de band; fijne eigenzinnige muziek. Een studio album hou ik daarin tegen niet vol en live helaas nooit gezien. Hier ga ik even voor zitten. Ik ben benieuwd of de muziek dan wat meer binnen komt en landt.

avatar van Zwaagje
Wat komt de muziek live goed tot zijn recht zeg! En wat een energie en passie; respect voor deze band. Ze muciseren ook nog eens knap met een volstrekt eigen stijl. Ik moet ze een keer live zien!

avatar van E-Clect-Eddy
Wat me opviel is dat op deze versies er veel minder galm staat op de stem van Cato van Dijck. Daardoor minder psychedelisch overkomt en ook wat sterieler t.o.v. de live-beleving zoals ik die herinner van de Paradiso.

De opnames lijken ook rechtstreeks van de monitor / mixing-console te komen want ik hoor hier nauwelijks publiek. Op deze manier komt het op mij over als live-in-the-studio opnames (zonder publiek?).

avatar van GrafGantz
E-Clect-Eddy schreef:

Dat komt waarschijnlijk omdat dit live in de studio is opgenomen (zie eerste bericht van VanDeGriend)

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Het was 2015 en Nederland werd geteisterd door een felle zomerstorm. Zo'n eentje waarbij het horizontaal regent en de bomen die vol in het blad staan en masse takken gaan verliezen. Ik was op de Zwarte Cross en stond te vernikkelen tegen een hek aan samen met mede-crossganger Germ. We stond op de Bayou in afwachting van My Baby die daar een set ging spelen. Het hek bood nog enige bescherming tegen de wind en hield je enkels droog omdat de poncho's die we aanhadden niet lang genoeg waren.

Omdat er al velen waren afgehaakt vanwege het dramatische weer, schat ik in dat er nog zo'n 30 man in de Bayou te vinden waren. My Baby kwam op, zag dat het publiek wel erg ver weg stond om nog een beetje te schuilen tegen de regen te vinden en nodigde ons allemaal uit op het podium zodat we ten minste nog een beetje droog stonden onder het luifeltje van het Bayoupodium. Onder het credo "The Show Must Go On" werden we toen getrakteerd op een soort huiskamerconcert wat me altijd bij zal blijven. Funky en gepassioneerd werd er gespeeld en omringd door een groep mensen werd een prachtige show opgevoerd.

Deze plaat weet het enthousiasme van dit trio goed te vangen. Hoewel in de stem van Cato soms wat te hard vinden voor de subtielere passages is haar bereik ook op deze plaat weer indrukwekkend. Dat My Baby zich niet in een genre weet te vangen bewijst ook deze plaat weer. Funk, Soul, gitaren; alles wordt door elkaar gespeeld. Het levert een puike 'unplugged' registratie op.