The Game - Born 2 Rap (2019)

Label: Prolific

1. City of Sin (1:43)

met Ed Sheeran

2. No Smoke (3:19)

met Miguel en Travis Barker

3. Five Hundred Dollar Candles (4:47)

met Dom Kennedy

met Dom Kennedy

8. West Side (2:50)
  9. 40 Ounce Love (2:57)

met Just Liv

10. Gucci Flip Flops (3:43)
  11. Born 2 Rap (3:50)
  12. Welcome Home (4:33)

met Nipsey Hussle

13. Help Me [Interlude] (2:18)

met Sly

14. I Didn’t Wanna Write This Song (4:21)

met Marsha Ambrosius

17. Hug the Block (4:57)
  18. Ask for Me (2:38)
  19. Stainless (3:59)

met Anderson .Paak

20. Gangstas Make the Girls Go Wild (2:48)

met Chris Brown

21. Blood Thicker Than Water (3:46)

met Trey Songz

22. Rewind II (2:24)
  23. One Life (5:14)

met J. Stone en Masego

24. Cross on Jesus Back (3:28)

met D Smoke

25. Roadside (3:53)

met Ed Sheeran

avatar van TheLegacy
Ik hou m'n hart vast. De snippets die ik via Instagram een tijd terug hoorde klonken best sterk, maar deze tracklist (en speelduur) baren mij ernstig zorgen.

avatar van ThingMan
Ben altijd wel benieuwd naar een nieuwe Game. Stainless klinkt heerlijk. Maar het is inderdaad weer een flinke lijst aan nummers en gastartiesten.

avatar van Holla
Gold Daytonas gaat hard worden haha. Ben benieuwd, meestal vind ik z'n albums best heel goed.

avatar van Yestsida
Het schijnt zijn laatste te gaan worden. Oorspronkelijk zou het album Westside Story gaan heten, maar uiteindelijk heeft hij toch gekozen voor deze titel.

Ik ben wel super benieuwd. De singles klinken goed, Game hypet het album al heel lang op social media en hij is gewoon een ontzettend consistente rapper.
Het enige wat me een beetje zorgen baart is de wel heel uitgebreide tracklist.

Hij is en blijft natuurlijk ook een rapper... dus het valt nog maar af te wachten of dit echt zijn laatste album gaat zijn!

avatar van Kos
Kos
Haha, wat is dit nou weer voor cover.

avatar van Silky & Smooth
Was leuker geweest als er een schilderij van gemaakt was

avatar van NL_RAPPIN
Yestsida schreef:

Ik hoop en denk het niet! Net als dat Jeezy zei dat TM104 z'n laatste album zou zijn. Toen het uitkwam maakte hij er gauw van dat het zijn laatste onder Def Jam zou zijn.

On topic, 24 tracks of niet, dit wordt gewoon hard. Ben een beetje huiverig voor de Ed Sheeran tracks, daar heb ik het niet zo mee. Daarnaast moet die met 21 Savage wel een ongelofelijke knaller worden

avatar van Willemsb
NL_RAPPIN schreef:

Daarnaast moet die met 21 Savage wel een ongelofelijke knaller worden

Dat denk ik juist niet. Ik ken twee tracks van die man (met Travis op z'n tweede en derde plaat) en als ik in heel m'n leven een gast heb gehoord zonder flow, delivery en rijmskills, is het mister Savage wel. Wat een aanfluiting.

avatar van Holla
Helaas wat aan de lange kant, wel zeer positief verrast. Echt heel veel beter dan 1992!

avatar van thomzi50
Hier had, zo op het eerste gehoor, een heel tof album van vijftien nummers in gezeten. Vind het we tof dat Game wat minder lijkt te mikken op hitjes of grote namen, althans, op de gasten- en productielijst staan niet meer al die sterren die hij op veel eerder werk had. Wat mij betreft had hij wel wat selectiever mogen zijn in de rappers en zangers die hij nu wel heeft ingeschakeld, maar ik vind de rauwe, soms kale toon van dit project wel erg tof en voor Game-begrippen weinig gelikt, ook.

avatar van Silky & Smooth
The Game maakt eigenlijk altijd wel goede muziek, maar er zijn hier toch ook wel een paar dingen die (erg) tegenstaan. Van sommige samples kun je beter afblijven en er zijn ook gastartiesten die hij beter thuis had kunnen laten. Ook openen en afsluiten met Ed Sheeran vind ik minder. Verder vind ik The Game over het geheel wel sterk rappen en oprecht overkomen. Aardig album, maar hij het er meer uit kunnen halen.

avatar van Septua
Een consistent album, eigenlijk wat je laatste tijd wel van The Game kan verwachten als de man iets uitbrengt. Het duurt ook niet perse te lang? Het is lekker voor op de achtergrond als je wat aan het aanklooien bent met halters of wat rondneust op het internet. Hier en daar een kleine uitschieter maar niets memorabels en dat is erg jammer. Hoop altijd op een banger van jewelste maar dat zit er niet meer in voor The Game.

avatar van Kos
Kos
Paar leuke tracks, ook veel matige, met als dieptepunt 40 ounce love, mijn hemel wat een klotetrack.

avatar van Willemsb
Septua schreef:

Ik ben het hier volledig mee eens. Kleine kanttekening: ik vind die Docu 2/2.5 dubbelaar wel echt z'n beste werk. Wat een dope albums zijn dat, zeg.

Lekker rustig album dit, moest er even aan wennen. Maar na een paar keer luisteren bevalt het me wel.

Nog steeds staan er een paar nummers op met verschrikkelijke samples, 40 ounce love als voorbeeld.

Maar ook heerlijke nummers zoals:

gucci flip flops
Fivehundred dollar candles