Hans Zimmer - Pirates of the Caribbean: At World's End (2007)

Alternatieve titel: Pirates of the Caribbean 3

Duitsland
Score
Label: Walt Disney

1. Hoist the Colours (1:31)
  2. Singapore (3:40)
  3. At Wit's End (8:05)
  4. Multiple Jacks (3:51)
  5. Up Is Down (2:42)
  6. I See Dead People in Boats (7:09)
  7. The Brethren Court (2:21)
  8. Parlay (2:10)
  9. Calypso (3:02)
  10. What Shall We Die For (2:02)
  11. I Don't Think Now Is the Best Time (10:45)
  12. One Day (4:01)
  13. Drink Up Me Hearties (4:31)
Ik heb nog een nieuwe cd met een paar liedjes van alle 3 de film. mss bedoel jij die cd.

deze cd is ook weer supper zoals de andere 2.

avatar van JohnWilliams
Vond deze ook goed maar wel beter dan de 1ste.

Misschien zullen mensen het hier niet mee-eens zijn: maar ik vind deel 3 qua film goed, maar de muziek eigenlijk niks. Vandaar een laag cijfer.

avatar van JohnWilliams
Ik vind dit juist een prachtige score en 2* vind ik dan ook vrij laag. Maar ieder mag zijn eigen mening natuurlijk uiten/vertellen op deze site.

kevin15
ik vond toch dat What shall we die for ietsje langer had mogen duren

avatar van Azzurro
Zo is er hier nog niemand! Eén van de mooiste stukjes van de soundtrack en ongelooflijk jammer dat het maar 2 minuten duurt, waarvan 1 minuut intro is...

avatar van JohnWilliams
Ik vind het ook jammer dat er vele muziek niet op staat met name die ontsnappingsmuziek van Singapore...

avatar van Albus Dumbledore
echt prachtige muziek van Hans Zimmer. Ja, hij heeft veel bewezen met Pirates 3 (en met twee ook overigens). Dit is gewoon prachige muziek. Het nummer "parlay" is ook echt lol met dat wild west muziekje erin.

5,0 sterren.

avatar van Albus Dumbledore
Het mooiste nummer vond ik: One Day. Dat is echt prachtig!

Albus Dumbledore schreef:
Het mooiste nummer vond ik: One Day. Dat is echt prachtig!

Erg mooi inderdaad maar geef mij maar die laatste track waneer je alle bekende tracks weer terug hoort.

avatar van Albus Dumbledore
Ja, die was ook heel erg mooi.

Dit is echt een van mijn favoriete soundtracks! Hans Zimmer bewijst hier wederom dat hij het kan! Dead Man's Chest viel mij iets tegen na de eerste van Klaus Badelt, maar At World's End is helemaal goed!

Twee geweldige nieuwe themes die in vele vormen en maten terugkeren verwerkt met de oude themes...helemaal goed!

Ook de extra tracks zijn heel goed! Zoals Marry Me en de Hoist The Colours Suite (beide zijn eventueel te vinden op youtube).

Ik vond wel het He's a Pirate gedeelte in Drink up me hearties een beetje...sloom. De eerste 2 hadden veel meer pit, vooral de versie van Dead Man's Chest. Verder geen minpunten. Behalve dta inderdaad What shall we die for te kort is

5 sterren.

Guardian of Isis
Prachtig van begin tot einde; hier krijg ik zin van om de trilogie nog 'ns te gaan bekijken. Hans Zimmer blijft een virtuoze componist.

avatar van hansjuvefan
De filmmuziek van 'Pirates 2' blijft zeer goed en gevarieerd. Beter dan dit kan gewoon niet denk ik...

Guardian of Isis
Euhm... Dit is van de derde Pirates.

avatar van hansjuvefan
ja idd klein foutje :-p

avatar van HANSZIMMER
Hans Zimmer blijft echt fantastische muziek schrijven - nu ja da zijn we ondertussen van hem gewend. Persoonlijk vind ik de beste van de drie hoewel ik twee ook zeer goed vind. Deze blijft in de stijl van de tweede maar er komen nog een paar hele mooie themas bij zoals in odne day en what shall we die for. wat mij betreft overtreft Hans zimmer hier Klaus Baldet (die naast zijn echt super thema eigenlijk een nogal eentonige tracklist componeerde) opnieuw. Ik was echt onder de indruk;

Fantastisch album - verveelt onmogelijk

avatar van Demon.
Heerlijke soundtrack.

Akron777
Even een vraag: ik wil me de trilogie van de muziek bestellen.
Dit stukje:

YouTube - Hans Zimmer - Pirates of the Caribbean - Soundtrack

Maakt dit deel uit van "At World's End" of van een van de andere delen?? Ik vind het afzonderlijk nl. niet terug op de cd.

Bedankt

Akron777
Laat maar, ik ben er al achter. Het is Drink up me Hearties.

avatar van HANSZIMMER
Ik was dus echt vergeten hoe mooi deze soundtrack wel klonk. Wat mij betreft de beste van Zimmer... Kippenvel bij elk nummer. Nu weten we weer waarom hij door velen (waaronder ik) de allebeste soundtrack componist word genoemd

Beetje arrogant om jezelf de beste componist te noemen, Hans.

avatar van HANSZIMMER
Ik heb mezelf zo genoemd uit adoratie voor die man he vandaar eerder miss arrogant om mijn accountnaam naar hem te noemen

Bovenstaande comment:

Musicer schreef:
In Parlay doet een stukje me denken aan een goedkope westernfilm, maar afwisseling mag ook wel eens.
Ik ging net zeggen dat het me nu nog maar is opgevallen hoe overduidelijk het een hommage is aan Man with a Harmonica uit de film Once Upon a Time in the West. Niet echt een goedkope western als je het mij vraagt.

avatar van Spock2011
Hans Zimmer, wellicht mijn favoriete componist wat betreft filmmuziek. Op At World's End (een film die ik niet bepaald kan waarderen) weet Hans Zimmer de melodieen van Claus Badelt te verbeteren en naar een nieuw niveau te tillen. De originele composities waren goed genoeg om in een film te verwerken, maar deze composities zijn goed genoeg om thuis te beluisteren. Wanneer ik moet werken zet ik deze ook nog eens graag op.

avatar van tbouwh
Fantastische score. Nu is dat bij meer score's van Zimmer het geval, maar hier gaat hij toch wel erg fraai zijn gang met de Pirates-themes. Ik vind dit ook de beste Pirates-score van de vier films. Het begint al met de zang aan het begin van de score, die direct kippenvel bezorgt. Daarna gaat de score over op Singapore, een nummer met een fijne Oosterse sound. At Wid's End komt wat langzaam op gang, maar kent een zeer aangename climax. Enkel Multiple Jacks weet mij niet te overtuigen; het nummer kabbelt maar wat voort. Up is Down is dan weer heerlijk opzwepend, waarna de mooie rustigere track die volgt goede afwisseling biedt. Na het wat jolige Brethren Court volgt een hommage aan Once Upon a Time in the West (onmiskenbaar). Calypso is een degelijke track. Daarna loopt de score naar een absoluut hoogtepunt. What Shall We Die For is een geweldig nummer, dat gerust een stuk langer had mogen duren. De 11e track is fantastisch; Zimmer weet je hier 10 minuten lang op het puntje van je stoel te houden. One Day bezorgt ook dik kippenvel, en op de laatste track komen de verscheidene thema's mooi samen.
Zoals ik al zei een enorm fijne score, hikt tegen 5* aan.