Sylosis - Cycle of Suffering (2020)

Label: Nuclear Blast

1. Empty Prophets (3:03)
  2. I Sever (5:08)
  3. Cycle of Suffering (3:32)
  4. Shield (3:51)
  5. Calcified (3:55)
  6. Invidia (4:52)
  7. Idle Hands (4:40)
  8. Apex of Disdain (4:26)
  9. Arms Like a Noose (3:46)
  10. Devils in Their Eyes (3:26)
  11. Disintegrate (4:07)
  12. Abandon (6:06)
Perfect! De hele plaat is doordrenkt met pure agressie maar tevens ook de oh zo herkenbare Sylosis melodics / ambiance die de band zo uniek maakt.

avatar van gigage
Met een gemiddelde van een ronde 4 krijgt het Britse Sylosis wel de handen op elkaar maar blijft de bekendheid wat achter met slechts 42 stemmen totaal op de 4 vorige langspelers. Het thrashende gezelschap brengt met zijn hardcore vocalen toch een hele andere sound dan the ( baby area) thrash van weleer. Middleton spuwt zijn regels aan elkaar terwijl de rest van de band er flink de vaart in houdt. Dit is een agressieve en beukende vorm van thrash met hier en daar een melodische hook die voor een fijne afwisseling zorgt. En dat smaakt naar meer.

avatar van james_cameron
Uitstekend vijfde album, waarop deze altijd betrouwbare engelse metalcoreband de formule nog wat meer verfijnd en geperfectioneerd heeft. Eén en ander klinkt net weer wat strakker, meer afwisselend en dynamischer dan voorheen. De zang van Josh Middleton (ook op gitaar) mag dan niet geweldig zijn en het ook nooit worden; het past perfect bij het songmateriaal. Twaalf beukende tracks- geen enkele misser.

avatar van AOVV
Goeie plaat alweer van Sylosis; melodieus en afwisselend. De vocalen zijn niet van de indrukwekkendste soort, maar instrumentaal is het meer dan degelijk, zal ik maar zeggen. Ruim voldoende om van te kunnen genieten!

Een slechte plaat heb ik Sylosis nog niet weten uitbrengen, maar ze zijn er eerlijk gezegd ook nog nooit in geslaagd me van mijn sokken te blazen.

3,5 sterren