The Turning (2020)

Label: KRO

1. Courtney Love - Mother (3:17)
  2. Mitski - Cop Car (3:03)
  3. Soccer Mommy - Feed (2:44)
  4. girl in red - Kate's Not Here (2:57)
  5. Lawrence Rothman - SkindeepSkyhighHeartwide (4:06)

met Pale Waves

6. Empress Of - Call Me (4:01)
  7. Vagabon - The Wild (3:00)
  8. The Aubreys - Getting Better (Otherwise) (2:46)
  9. Cherry Glazerr - Womb (3:58)
  10. Warpaint - The Brakes (4:39)
  11. Lawrence Rothman - Crust (Neverreallyknewyou) (2:16)
  12. Lawrence Rothman en MUNA - Judas Kiss (4:29)
  13. Kali Uchis - The Turn (3:51)
  14. Alice Glass - Sleep It Off (2:52)
  15. Dani Miller - Ouroboros (3:22)
  16. Alison Mosshart - I Don't Know (2:51)
  17. Living Things - Take No Prisoners (3:27)

met Sunflower Bean

18. Lawrence Rothman - Crust (2:50)
  19. Kim Gordon - Sliver (2:49)
avatar van E-Clect-Eddy
De soundtrack voor de remake van Turning of the Screw: een bonte / interessante verzameling van uitvoerende acts maar helaas maken de twee vrijgegeven singles weinig indruk.

soccer mommy- Feed - YouTube - audio

Courtney Love - Mother (from The Turning - Soundtrack) (Official Audio) - YouTube

avatar van E-Clect-Eddy
Mitski - Cop Car was een aanbeveling van Spotify die me deed herinneren aan dit album. Lekker donker broeierig nummer. Van de 3 (?) singles mijn favoriet.

avatar van E-Clect-Eddy
Rock staat hierbij als genre maar wel door acts die graag de synth een prominente rol geven. Waarmee deze soundtrack minder donker is dan je zou verwachten voor deze horror / mysterie film.

Call Me van Empress Of is ook een erg lekker nummer, gedragen door synths / synthrock.

En ook Cherry Glazerr stelt niet teleur met Womb, noch Warpaint met The Brakes

Op zich een aardige mix van acts die hier een fijne bijdrage aan hebben geleverd, al is een uur van dit wat te veel.

avatar van E-Clect-Eddy
Fijne kennismaking met de Noorse zangeres / act girl in red, behoort wmb tot de 3 lekkerste nummers van deze soundtrack