José James - No Beginning No End 2 (2020)

Soul / Jazz
Label: Rainbow Blonde

1. I Need Your Love (4:19)

met Ledisi en Christian Scott aTunde Adjuah

2. You Know What It Do (3:07)
  3. Feels So Good (3:49)

met Cecily

4. Turn Me Up (3:53)

met Aloe Blacc

5. Just the Way You Are (5:32)
  6. Baby Don't Cry (5:39)

met J. Hoard

7. Nobody Knows My Name (2:55)

met Laura Mvula en Kris Bowers

8. Take Me Home (4:11)

met Lizz Wright

9. I Found a Love (3:44)

met Taali

10. Saint James (4:14)
  11. Miss Me When I'm Gone (3:37)

met Marcus Machado

12. Oracle (高尾山) (5:58)

met Erik Truffaz en Hindi Zahra

avatar van panjoe
Een beetje gaar om een ouder, succesvol album na te echoën in je nieuwe albumtitel, maar als dit van eenzelfde kwaliteit is als het eerste deel hoor je mij niet (meer) klagen.

avatar van Ebby
I Need Your Love is een fijn nummer.Benieuwd naar de rest van het album.

Zijn afro kapsel valt op bij het zien van de hoes en ik moest gelijk aan Prince in zijn laatste jaren denken. You Know What It Do doet me ook denken aan de grote kleine man uit Minneapolis. Lekker funky en uptempo na de langzame soul-start van I Need Your Love.

Veel gastartiesten die allemaal in dienst van het nummer staan en James fraai aanvullen. Nummers die op de eerste helft toch wat meer uptempo klinken, wat meer funky. Maar soul en gospel ontbreken zeker niet en dat horen we vooral in de tweede helft.

Je hoort mij niet klagen, ik vind dit album één van zijn beter samen met... No Beginning No End

avatar van Norrage
Zo zo, wat heerlijk weer! Terug van weggeweest