José James - No Beginning No End 2 (2020)

Soul / Jazz
Label: Rainbow Blonde

1. I Need Your Love (4:19)

met Ledisi en Christian Scott aTunde Adjuah

2. You Know What It Do (3:07)
  3. Feels So Good (3:49)

met Cecily

4. Turn Me Up (3:53)

met Aloe Blacc

5. Just the Way You Are (5:32)
  6. Baby Don't Cry (5:39)

met J. Hoard

7. Nobody Knows My Name (2:55)

met Laura Mvula en Kris Bowers

8. Take Me Home (4:11)

met Lizz Wright

9. I Found a Love (3:44)

met Taali

10. Saint James (4:14)
  11. Miss Me When I'm Gone (3:37)

met Marcus Machado

12. Oracle (高尾山) (5:58)

met Erik Truffaz en Hindi Zahra

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Een beetje gaar om een ouder, succesvol album na te echoën in je nieuwe albumtitel, maar als dit van eenzelfde kwaliteit is als het eerste deel hoor je mij niet (meer) klagen.

avatar van Ebby
I Need Your Love is een fijn nummer.Benieuwd naar de rest van het album.

Zijn afro kapsel valt op bij het zien van de hoes en ik moest gelijk aan Prince in zijn laatste jaren denken. You Know What It Do doet me ook denken aan de grote kleine man uit Minneapolis. Lekker funky en uptempo na de langzame soul-start van I Need Your Love.

Veel gastartiesten die allemaal in dienst van het nummer staan en James fraai aanvullen. Nummers die op de eerste helft toch wat meer uptempo klinken, wat meer funky. Maar soul en gospel ontbreken zeker niet en dat horen we vooral in de tweede helft.

Je hoort mij niet klagen, ik vind dit album één van zijn beter samen met... No Beginning No End

avatar van Norrage
Zo zo, wat heerlijk weer! Terug van weggeweest

avatar van Minneapolis
Eiiiiindelijk eens voor gaan zitten. Wat een mooie plaat!
Warm (uiteraard geldt dat ook voor José's stemgeluid), jazzy met een paar groovy nummers aan het begin, mooie gastbijdragen zowel vocaal als op gitaar en trompet.
Een traditioneel geluid, maar dat is totaal geen minpunt.

Ik ben benieuwd hoe de plaat me op langere duur bevalt, maar vooralsnog is het één van mijn favorieten van het jaar.

avatar van Reijersen
Warmte, het is iets wat we wel kunnen gebruiken in deze tijden. José James biedt je dat met dit album vol met gastartiesten. Gastartiesten die allemaal in dienst staan van het nummer. Opener I Need Your Love is een heerlijk relaxed nummer waarin de stemmen complementair aan elkaar zijn. José zelf weet zoals altijd te raken. You Know What It Do heeft wat meer tempo. Vrolijkmakend, lekker nummer. Feels So Good is ook vrolijk en funky. Superfijne niks aan de hand muziek. Turn Me Up is een nummer met wat leuke tempowisselingen: soms funky, soms rustig. Just the Way You Are is een aanstekelijk en prettig nummer. De stem van James valt als een warm dekentje over je heen. Baby Don't Cry heeft een licht groove. Fijne muziek wederom. Nobody Knows My Name heeft een meer jazzy inslag met ruimte voor de muzikanten. Tevens bevat het gospelinvloeden. Take Me Home is een mooi en meelevend nummer. Ontspannen en warm. I Found a Love kenmerkt zich door hoe mooi de stemmen van José en Taali samen komen. Een prachtig nummer. Saint James is een prachtig stemmig nummer. James pakt je helemaal in. Miss Me When I'm Gone is ook weer ijzersterk. Warm en prettig. Afsluiter Oracle is lekker wegdromen. Tsjongejonge, wat was het weer genieten van de muziek van José James.

avatar van Zidaan
Vind het allemaal erg lekker klinken, maar het neigt naar mijn smaak soms net iets teveel richting 13 in een dozijn opvulling voor in de non-stop Sublime afspeellijst. Wat absoluut geen straf is om naar te luisteren, maar op den duur wordt het een beetje – wel hele lekkere – achtergrondmuziek.