Stone Free (1993)

Alternatieve titel: A Tribute to Jimi Hendrix

Label: Reprise

1. The Cure - Purple Haze (5:22)
  2. Eric Clapton - Stone Free (4:26)
  3. Spin Doctors - Spanish Castle Magic (4:07)
  4. Buddy Guy - Red House (3:49)
  5. Body Count - Hey Joe (4:31)
  6. Seal en Jeff Beck - Manic Depression (5:12)
  7. Nigel Kennedy - Fire (4:41)
  8. Pretenders - Bold as Love (3:24)
  9. P.M. Dawn - You Got Me Floatin' (4:49)
  10. Slash en Paul Rodgers - I Don't Live Today (4:32)

met Band of Gypsys

11. Belly - Are You Experienced? (3:44)
  12. Living Colour - Crosstown Traffic (3:15)
  13. Pat Metheny - Third Stone from the Sun (6:00)
  14. M.A.C.C. - Hey Baby (Land of the New Rising Sun) (5:28)
Harald
Natuurlijk is een tribute op zich altijd een goede idee en ze geven zich ook wel veel moeite maar Jimi is niet te toppen.

Stijn_Slayer
Het is levensgevaarlijk om Jimi Hendrix te coveren. De stijl is nog wel te imiteren, maar Jimi's gevoel niet.

Buddy Guy is er nog wel aardig in geslaagd. En M.A.C.C.'s Hey Baby is geweldig. De rest is allemaal wat minder, maar af en toe nog wel aardig.

Het probleem is een beetje dat er weinig samenhang in zit. Het klinkt als een bijeengeraapt zootje door al die verschillende artiesten.

avatar van gukker
1,0
Iedereen op deze CD doet echt wel goed z'n best om Hendrix een beetje aardig te coveren, maar het mislukt steeds jammerlijk. De covers van Clapton, Beck en Slash+ Band of gypsys zijn nog wel te pruimen maar alle andere nummers zijn nauwelijks het luisteren waard, met als dieptepunt the Cure's uitvoering van purple haze.

Het ergste vind ik nog wel dat deze release totaal overbodig is, want ik denk niet dat er iemand op deze wereld behoeft heeft aan een CD vol met Jimi Hendrix-nummers gespeeld door mindere gitaristen.

avatar van freakey
Volgens mij is het idee van dit soort cd's ook niet om de gecoverde artiest te verbeteren maar hem of haar op eigen manier te eren.....

Geslaagd of niet, ik wordt wel vrolijk van sommige interpretaties die hier opstaan....

Oelieda
Ik ben echt geen fan van de Cure, maar samen met manic depression de beste nummers die eropstaan. Sorry + Red house van Buddy
Purple Haze.
Geweldig, wat grandioos uitgevoerd door een band waar je het helemaal niet van verwacht !

Oelieda
Mindere gitaristen ?

Gukker, heb jij ooit weleens een gitaar aangeraakt dan ?
Deze CD is een unieke hommage aan Jimmy Hendrix, fantastisch vertolkt door diverse bands met zo nu en dan geweldig gitaarwerk.