Sunday Service Choir - Jesus Is Born (2019)

Soul / Roots
Label: INC

1. Count Your Blessings (5:27)
  2. Excellent (3:28)
  3. Revelations 19:1 (5:33)
  4. Rain (4:47)
  5. Balm in Gilead (2:07)
  6. Father Stretch (5:51)
  7. Follow Me - Faith (7:01)
  8. Ultralight Beam (3:20)
  9. Lift Up Your Voices (7:47)
  10. More Than Anything (6:53)
  11. Weak (3:05)
  12. That's How the Good Lord Works (4:42)
  13. Sunshine (4:13)
  14. Back to Life (3:18)
  15. Souls Anchored (3:58)
  16. Sweet Grace (1:37)
  17. Paradise (4:12)
  18. Satan, We’re Gonna Tear Your Kingdom Down (3:22)
  19. Total Praise (3:15)
avatar van Poles Apart
Verbazingwekkend stil bij dit album... Waar zijn al de Kanye fans?

avatar van Poeha
Kanye heeft hiermee te maken?
Ow jammer, leek me in eerste instantie nog wel wat.

avatar van ni slecht
Hallelujah

avatar van ArthurDZ
Poles Apart schreef:
Verbazingwekkend stil bij dit album... Waar zijn al de Kanye fans?

Iedereen is vast met stomheid geslagen dat hij het album al bij de eerste deadline aflevert

avatar van gaucho
..en zowaar een heuse hoes

avatar van Septua
Njah, dit zou ik dus echt niet voor de lol gaan beluisteren. Dit is geen soul maar pure gospel. Ik pas.

avatar van -marco-
1,5
Idd geen soul, maar gospel. Toch geluisterd vanwege de Kanye productie, maar niet mijn ding dat halleluja gejengel.
Nummertje is leuk (follow me - faith bv), maar de (remake) van Ultra Light Beam is gewoon herhalen van hetzelfde zinnetje, 3.20 min lang.
Ach dat zal wel gospel zijn, ben geen kenner, maar niet echt een best plaat imo.

We “worship you“, “we love you”, “come down on us” etc etc, krijg daar altijd wat braak neigingen van.

avatar van mh040
Septua schreef:
Bij het toevoegen van albums aan deze website bestaat de optie “gospel” niet als genre-aanduiding, dus daarom voor soul gekozen.

avatar van Korreltje Zout
Als je van slechte muziek houdt, is dit een van de beste albums. Ik vermoed dat deze CD door Satan zelf is gemaakt. Nu staat deze bagger in mijn Spotify historie.

mh040 schreef:

Die aanduiding is hoog nodig. Mijn advies: tot die tijd aanduiden als 'metal'. Het zal ze leren.

kennie
Wat een onnodig gebash hier zeg. Kanye maakt een gospel plaat met wat vriendinnen en iedereen valt over de teksten
Daar is het gospel voor toch. Waarom maken jullie geen topic aan met als headline: Let's tear down Kanye's new lifestyle. Die man is gelukkig nu. Laat hem.
Of luister de plaat in zijn geheel en geef een eerlijke review. Man, man

avatar van Rudi S
Ok, ik ga 'm morgenochtend tussen 10:00 - 12:00 luisteren.

avatar van jurado
Tja, zingen over Jezus is nog altijd "not done", het lijkt wel of het belachelijk maken alleen maar erger wordt.
Als er over Boeddha wordt gezongen hoor je niemand klagen.....

Enfin, het album beluisterd, ik word er niet warm of koud van.
Dat is best jammer want ik had gehoopt op een dampende gospelplaat met een uitzinnig koor en dito band.
Iemand als Kanye zou zoiets best kunnen fixen lijkt mij.
Het is mij te braaf en te weinig "swing", na twee tracks begint het al te vervelen.
Slecht is het niet want er wordt wel degelijk verdienstelijk gezongen.

avatar van VDB79
In principe is Gospel een ideaal genre om eens af te stoffen en (muzikaal) te vernieuwen.
Vanuit die (artistieke) gedachte begreep ik Kanye’s keuze voor dit project wel.
Ik heb een aantal van die Sunday service video’s op youtube zitten kijken en op basis daarvan kreeg ik de indruk dat hij daadwerkelijk een totaal vernieuwend concept neerzet waarin het publiek in feite participeert in het optreden. Het zag eruit alsof het met ontzettend veel bezieling werd gedaan en het publiek er volledig in meeging.
Helaas op dit album is hier weinig van terug te horen.
Het is veel te braaf, traditioneel, weinig (niet) spannend. Mooi gezongen maar ja...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet verder dan track 3 ben gekomen, ik kon het niet verder aanhoren, dus als blijkt dat de rest van het album wel degelijk ambitieus is, dan herzie ik gaarne mijn mening.

avatar van WesleyX16
Gospel kan ik nog wel naar luisteren als het in de richting van Sister Act gaat. Maar opwekking gaat mij veel te ver. Mijn vrouw heeft me een keer naar een opwekkingsconcert gelokt. Ze had het over gospel. Nou ik vond er niks aan. Dat is iets wat je bij de evangelische gemeentes hoor. Laat mij maar richting alto en indie-achtige muziek luisteren. Daar kan ik wat mee.

avatar van Fathead
Het vervelende bij dit soort gospelmuziek is dat de focus heel erg op de (samen)zang ligt. Zoals ook in de Amerikaanse zwarte kerkdiensten. Veel herhaling, uithalen, vocale crescendo's en zo meer. Meer voor in de kerk dan in de woonkamer. Helemaal gezien de tijdsduur - bijna anderhalf uur. Zo lang duurt een goed gereformeerde kerkdienst niet eens meer!

Het leuke van Kanyes laatste album was nu juist de symbiose: de verhouding tussen gospel en typische Kanye-nummers (wat dat ook moge zijn, maar soit). Dit is een gewoon gospelalbum.

Ook geen sterren mijnerzijds: anderhalf uur is echt takkelang bij deze plaat

avatar van Don Broccoli
Schaarde ik Kanye Wests vorige album Jesus Is King nog onder de noemer ‘gospelrap’, daar praten we hier over pure gospel. De hiphopgigant zelf is niet of nauwelijks te horen, maar wel aanwezig als leider van Sunday Service Choir. Het koor trad in 2019 al op in onder meer Chicago, New York en Detroit en baarde opzien. Een narcistische en geregeld voor gestoord versleten rapper die het woord van de Heer komt verkondigen middels ouderwetse praise & worship-muziek, dat is natuurlijk een interessant schouwspel. Nu is er dus ook een album, een waar de passie vanaf spat maar die wel te lang duurt. Bijna anderhalve uur aan hyperbombastische gospel is best vermoeiend, al zijn de covers van Kanye-songs Ultralight Beam, Faith en Father Stretch aangename tussendoortjes van opfrissende herkenbaarheid. Jesus Is Born kwam op Eerste Kerstdag uit en is niet de muziek waarop je even lekker gaat zitten brunchen met de familie. Wel is Sunday Service Choir voor iedere West-adept interessant. Het genie zit midden in zijn religieuze fase en daar kun je van vinden wat je wil: het komt duidelijk vanuit het hart.