Holland - Little Monsters (1985)

Label: Atlantic

1. Love in on Time (3:22)
  2. High Life (3:50)
  3. Middle of a Dream (3:31)
  4. Border Line (3:07)
  5. Wake Up the Neighbourhood (3:41)
  6. Sacrifice (3:36)
  7. Gotta Run (3:26)
  8. Basics of the Bullet (3:23)
  9. Keep It to Yourself (3:18)
  10. I Want It (3:30)
Guitars & Wings
Band rondom Tom Holland die weer zijn roots heeft in bands als The B'zz (get up) en The Boyzz (too wild to tame). Lekkere stevige Amerikaanse rock met rauwe zang en pittige riffs van Michael Batio (later oa Nitro). Hierna werd nog een plaat uitgebracht: wake up the neighborhood.
Goed vergelijkbaar met Tangier en Rough Cutt.

Als een band met nummers als
Gotta Run (3:26) en
Love in on Time (3:22)
Border Line (3:07) op de proppen komt ben ik tevreden Michael Angelo soleert de hele plaat aan elkaar. Wie kent The haunted house niet van US metal 2? Veel agressiever dan het vervolg Get up van The Bzzz. Lekkere plaat.

avatar van vielip
Op aanraden van een maat onlangs meegenomen op lp. Volgens hem kon ik dit wel smaken. En hij heeft gelijk. Heerlijke hardrock met veel oor voor melodie. Zanger heeft een prima strot en ook het gitaarwerk is meer dan gemiddeld. Klinkt ook lekker rauw en vuig. Ik begin met 3,5* maar sluit niet uit dat dat na nog wat vaker draaien wordt verhoogd.