Grace Cummings - Refuge Cove (2019)

Australiƫ
Folk / Country
Label: Flightless

1. The Look You Gave (3:54)
  2. Other Side (2:19)
  3. Lullaby for Refuge Cove (3:01)
  4. Sleep (4:15)
  5. Lullaby for Buddy (4:00)
  6. There Flies a Seagull (3:44)
  7. Paisley (4:13)
  8. Just Like That (1:08)
  9. In the Wind (3:53)
avatar van philtuper
Wow... Zero posts bij dit prachtplaatje?! erwinz, Lura, ik had jullie hier wel verwacht...
Mooie stem, mooie songs. Ze grijpt me meteen bij de openingstrack. Die donkere typische stem. En het ultrakorte Just Like That vind ik echt een pareltje!

avatar van philtuper
Okay, ik ga een lans breken voor dit prachtige folk album, dat een veel breder podium verdient dan alleen ikzelf. Opgepikt door Flightless Records (label King Gizzard) vanwege deze Bob Dylan cover. Grace beschikt over een geweldige, donkere stem die perfect past bij de woorden die ze kiest. Denk Dylan, denk Baez. En prachtige nummers, stuk voor stuk!
Benieuwd dus wat mensen als beaster1256, Slowgaze, Hendrik68, pjh1967, liebhebber, Mausie, stickyfish, VladTheImpaler, dafit, Zwaagje, DjFrankie, OscarWilde, 4addcd, Ducoz, deric raven, rkdev, Ataloona, Lambchop, overmars89, ohmusica, muziekobsessie, Salamander, Cor, WoNa, Lamontagne, E-Clect-Eddy, EVANSHEWSON, Choconas, koosknook, heartofsoul, Davez, mathias, Teacher, Broem, Poles Apart, Mjuman, Masimo, sheep67, bertus99, Larsch, Toon1, Paalhaas, wolf, Jasper, devel-hunt, mike77, Twinpeaks, DonDijk, Karl, dj maus, Bartjeking, Thoommusic, Father McKenzie, freakyy, devel-hunt, Running On Empty, barrett, Snakeskin, Japser84, IntoMusic, JonnieBrasco, Down_By_Law, Nihilisme, Kronos, camcam, Simon-Hans, Madjack71, herman, Stijn_Slayer, Maartenn, Venceremos, Sjaakspeare, air, Sunderland, Tonio, Zoute Popcorn, HugovdBos, Tonyvdb, LBBoogie, cothurnen, thyson, gemaster, steven, en ArthurDZ ervan vinden. Excuus alvast voor deze spam...

avatar van Bartjeking
Ik ga het een kans geven! Ben wel geïntegreerd geraakt door 'There Flies a Seagull'; wat een stem. Hou sowieso wel van artiesten met aan a-typisch stemgeluid; dus alvast bedankt voor de tip! Kom er op terug.

avatar van Ataloona
Die ''Baby Blue''-uitvoering mag er zijn inderdaad. Stem doet mij zeer denken aan Haley Fohr, en dat is een goed teken.

avatar van Choconas
Dank voor de tip, philtuper, daar ga ik binnenkort eens naar luisteren. Kijk trouwens ook gerust eens hier rond, waar forumleden elkaar albums tippen (elke week één).

Krachtige stem heeft ze, doet me inderdaad wel wat aan Joan Baez denken. Hoe mooi de liedjes ook zijn, ik kan me voorstellen dat dit me op een langer album me wel tegen zou gaan staan. Het is een stem die wel energie vraagt. Maar een half uur is echt prima, dit album gaat hier zeker nog vaker langskomen. Dank voor de tip!

avatar van ohmusica
Wat een ze zendingsdrang philtuper, bijna net zo krachtig en indringend als op het album. Dit is degelijke old-school in de beste traditie en komt zeer oprecht over. Dit vraagt wel enige verdieping om me hier in te verplaatsen, het liefst met de teksten erbij.

avatar van Ducoz
Ik ga hem morgen eens voor de winkel proberen te bestellen en ga ik eens luisteren!

avatar van Broem
Ben ‘m aan het luisteren philtuper. Thanx voor de tip. Iig een markante stem.

avatar van E-Clect-Eddy
Bijzondere stem dat wel, enigszins mannelijk, wat rauw. Zo ongeveer het tegenovergesteld van Cigarettes after Sex, waar een man op een heel vrouwelijke manier zingt.

Maar haar stijl van zingen bevalt me niet zo, past eigenlijk beter bij Rock. Ook staat de stem heel ver vooraan in de mix en vermoeit al snel.

Klinkt wel verder goed doorleeft, en de akoestische gitaar begeleiding is meer dan prima.

There Flies A Seagull bevalt het meest bij de eerste beluistering samen met Paisley, door de tweede stem en een bass / tweede gitaar.

De afsluiter met piano begeleiding, live-in-the-studio opname, klinkt ook als iets van Nick Cave met een broeierige licht aangeschoten zangstijl.

Prima album, maar je moet wel van die stem en zangstijl houden. Hoor eigenlijk alleen Folk / Singer-Songwriter, dat Country als genre kan er wel af.

avatar van philtuper
Dat country bij het genre vermeld staat is me een raadsel E-Clect-Eddy. Wat mij betreft volkomen misplaatst. Ik val vooral voor de stem. Vind het geen rock. Het is vooral een indringend stemgeluid. Kan me goed voorstellen dat het Love-it-or-hate-it is. Bij mij is het love it. Het intrigeert. Ik geloof het. Fijn ook om al de reacties te lezen trouwens. Heel tof!

avatar van E-Clect-Eddy
Wat ik bedoelde met Rock is dat haar stem en zangstijl waarschijnlijk goed combineert met Rock. Dat rauwe in haar stem heeft ook wat weg van Tom Waits.