Nephylim - Severance of Serenity (2020)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Reminiscence (2:37)
  2. Forsaken (4:41)
  3. Vanquish the Sepsis (5:05)
  4. Aftermath (5:39)
  5. Fractured Existence (6:17)
  6. Reassurance (2:28)
  7. The Bitter Inheritance (6:25)
  8. Dust Veiled Sky (5:51)
  9. Eye of the Storm (5:23)
  10. Remembrance (8:14)
avatar van gigage
31 januari is er een release party van dit album in Willem twee in Den Bosch. De 5 koppige stevige melo death band met zware grunts brengt hiermee hun eerste full length album uit. Insomnium en be' lakor fans beware!

Op de afsluiter speelt Andy Gillion mee volgens spotify

avatar van ZAP!
Andy Galeon, bedoel je?

avatar van gigage
Nee, de Finse guitar shredder van Mors Principium Est Andy Gillion - MusicMeter.nl

avatar van ZAP!
Aha, die kende ik nog niet.

-edit- Overigens is de plaat in z'n geheel al op YT gezet, door de band zelf neem ik aan... is dat nou wel een slimme zet?

avatar van knoltor
Melodieuze death metal is er niet veel in Nederland en al helemaal niet van de kwaliteit die Nephylim hier biedt. Hierboven werden Insomnium en Be'lakor al als eikpunten genoemd en daar sluit ik me bij aan. Ik zou er nog Mors Principium Est (ook niet verrassend, blijkbaar; zie hierboven), Omnium Gatherum en wellicht een vleugje Amon Amarth aan toe willen voegen. En met dat rijtje bands is ook eigenlijk alles wel gezegd: de kwaliteit is meer dan dik in orde, de nummers zitten goed in elkaar en aan de productie is absoluut niet te horen dat dit in eigen beheer is uitgebracht. Maar hoezeer ik de plaat ook met plezier zijn rondjes laat draaien, ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken het allemaal al eens eerder gehoord te hebben.

avatar van gigage
Ik speel deze toch vaker af dan van te voren gedacht. Daarom halfje omhoog. Het epische 8 minuten durende Remembrance mag eigenlijk niet in je 2020 playlist ontbreken!

avatar van gigage
Nephylim is geboekt op het allereerste Death Metal festival in de Groene Engel in Oss. Pestilence is de main act, maar aangezien het ouvre van Nephylim niet zo groot is kan ik me hier nog iets verder in verdiepen zodat ik de teksten mee kan neuriën terwijl ik de ranja door een kartonnen rietje naar binnen werk