Wacław Zimpel - Massive Oscillations (2020)

Polen
Jazz / Electronic
Label: Ongehoord

1. Massive Oscillations (12:56)
  2. Sine Tapes (12:43)
  3. Random Odds (16:09)
  4. Release (9:03)
avatar van trebremmit
Gemixt door James Holden, als dat maar goed gaat.

avatar van trebremmit
Sine Tapes is wel heerlijk, jammer genoeg is de rest van het album nogal saai. Zal wel door Holden komen.

Luister liever naar een Innercity Ensemble, is heel wat spannender dan dit.

avatar van AOVV
Ik kan je grotendeels volgen, trebremmit. Sine Tapes is inderdaad de beste compositie, erg spannend, wat zwoel klinkend zelfs, en het overleeft met brio de eigen lengte. Daar slagen de andere songs wat mij betreft wat minder in.

Toch ben ik overwegend positief gestemd, want Zimpel is er wel in geslaagd een intrigerende, wat onwerelds klinkende plaat te maken. Indrukwekkend is ook dat de Poolse multi-instrumentalist bijna alles zelf inspeelde.

3,5 sterren