Heaven Shall Burn - Of Truth and Sacrifice (2020)

Duitsland
Label: Century Media

1. March of Retribution (1:21)
  2. Thoughts and Prayers (4:57)
  3. Eradicate (4:31)
  4. Protector (5:26)
  5. Übermacht (5:24)
  6. My Heart and the Ocean (5:50)
  7. Expatriate (8:51)
  8. What War Means (5:29)
  9. Terminate the Unconcern (4:41)
  10. The Ashes of My Enemies (2:02)
  11. Children of a Lesser God (6:35)
  12. La Résistance (5:05)
  13. The Sorrows of Victory (8:24)
  14. Stateless (3:48)
  15. Tirpitz (5:54)
  16. Truther (2:40)
  17. Critical Mass (3:34)
  18. Eagles Among Vultures (5:05)
  19. Weakness Leaving My Heart (7:31)
avatar van nojob
My Heart and the Ocean is wel een goei nummer. alleen van die clip word ik niet blij van.

avatar van Don Cappuccino
De drie vrijgegeven tracks: My Heart and the Ocean, Protector/Weakness Leaving My Heart. Vooral Weakness Leaving my Heart vond ik een erg mooie track: prachtige lange opbouw en doomy melancholische sfeer.

avatar van Don Cappuccino
Een dubbelalbum van Heaven Shall Burn, is dat niet te veel? De band staat er niet om bekend om in zijn oersolide metalcore met een goede scheut melodieuze deathmetal erg gevarieerd uit de hoek te komen.

Op plaat één (Truth) lijkt dat weer het geval te zijn. We krijgen hier gewoon een hele degelijke metalcoreplaat te horen waarbij de melodieuze deathmetalinvloeden wel iets meer zijn opgeschroefd. Stuk voor stuk sterke tracks met pakkende melodieën.

Het is op plaat twee (Sacrifice) dat ik best wel onder de indruk ben van wat Heaven Shall Burn neerzet. Daar waar de eerste plaat het vertrouwde biedt, gaat de tweede plaat voor HSB-begrippen best wel een experimentele kant op. Iedere track biedt een andere stijl en de dynamiek is sterk aanwezig. De band komt hier melancholischer en doomiër dan ooit uit de hoek, brengt een ronduit dansbare industrial metalknaller met La Résistance en gaat zelfs voluit Bolt Thrower-stijl deathmetal en thrasht erop los bij Critical Mass (een Nuclear Assault-cover). Het resulteert in misschien wel mijn favoriete plaat die ik van de band heb gehoord.