Mac Miller - Circles (2020)

Label: Warner Bros.

12. Once a Day (2:40)
  13. Right * (4:47)
  14. Floating * (4:14)
avatar van Ernie
Ik probeer niet te hard te hopen maar de stijl van Swimming zou hier op verdergezet worden. Good News vind ik al erg goed.

avatar van alexander-r
Good news staat op repeat. Supervet dat deze nog gaat komen

avatar van Johnny Marr
Dat is good news!

avatar van musicfriek
Had nog nooit een nummer van Mac Miller gehoord, Good News is mijn kennismaking, erg sterke track!

En nee, heb niet onder een rots geleefd, normaliter spreekt me dit genre wat minder aan

avatar van alexander-r
Zou mooi zijn als Anderson .Paak hier de outro ofzo op zou doen. Genoten van zijn tributes aan Mac

avatar van overmars89
Damn, zit je dan als eerst op kantoor met een brok in m'n keel en een traan op m'n wang. Deze komt even binnen!

Wat een heerlijke album. Rust in vrede legend

avatar van Ernie
Zit nu aan Hand me Downs. Prachtig.
Het hele Swimming/Circles project is echt een mooie evolutie in zijn geluid. Jammer dat het ook het laatste is☹️

avatar van Appels123
1,5
Ongelooflijk. Laat deze man alsjeblieft rusten. Geen van deze nummers klinkt af en ik betwijfel ten zeerste of Mac een groot deel hiervan überhaupt wilde releasen. Het zijn praktisch 12 "emotionele" nummers achter elkaar geplakt, wat, gezien de artiest, erg aanvoelt als een gimmick. Ik vind het erg jammer gezien zijn legacy.

Prachtig afscheid van 1 van mijn favoriete artiesten aller tijden.

avatar van davevr
Dat is een mooie plaat. Eeuwigheid dat denk ik niet. Maar het is echt mooi.

avatar van mh040
IP050 schreef:
Prachtig afscheid van 1 van mijn favoriete artiesten aller tijden.
Ik denk niet dat dit het laatste album zal zijn dat we van Mac Miller te horen krijgen. Schijnbaar is er enorm veel onuitgebracht materiaal, waaronder projecten met Madlib en Pharrell Williams. De tijd zal uitwijzen of Macs familie die ook nog gaat uitbrengen de komende jaren...

avatar van alexander-r
Bij tijd en wijlen is dit weer prachtig. Mac is sowieso een van de kleurrijkste figuren in hiphop. De groei van K.I.D.S tot Swimming in Circles is duidelijk waarneembaar. Van Swimming was ik ondersteboven. Nummers als 2009 of Self Care waren muzikaal top maar wisten emotioneel ook de goede snaar te raken. In Circles ben ik nog niet heel diep gekomen, dat komt vooral door het nummer Hand Me Downs, die staat op repeat.
Te gek om nog een volwaardig album van deze man te mogen ontvangen. Hij was niet de meest viral rapper allertijden en zeker vanaf Swimming zocht 'ie een niche op. Maar als je van die niche houd, dan heb je wel iets om van te smullen!

avatar van davevr
davevr schreef:
Dat is een mooie plaat. Eeuwigheid dat denk ik niet. Maar het is echt mooi.

Het neigt soms beetje naar een Jack Johnson ofzo. Maar dan wel x aantal keer beter

avatar van overmars89
Laat ik beginnen met een grote lofuiting naar Jon Brion. Mac Miller is namelijk zeker niet de beste zanger, maar het ontspannen sfeertje dat Jon Brion heeft weten neer te zetten heeft er voor gezorgd dat alles erg verfijnd aanvoelt. Met een grote dosis persoonlijkheid en de sombere teksten weet Mac mij ook voor de grootste gedeelte in te pakken. Alleen "That's On Me" & "Hands" doen me niet zoveel. Toch een heel mooi laatste album geworden wat niet te geforceerd aanvoelt. Wat je vaak toch hebt met Posthumous albums.

mh040 schreef:

Klopt inderdaad. Ik verbaasde me ook over de tracklist op dit album. Had een tijd geleden al een 'circles leak' gehoord waarbij het ging om iets van 10 compleet andere tracks. Buiten die leak nog veel ander materiaal gehoord dus het zou goed kunnen.

Heb er een wat dubbel gevoel bij hoor, betreft officiële uitgaven, is een reden waarom hij veel materiaal niet heeft uitgebracht natuurlijk. Daarbij zit in zijn gehele discografie een grote lijn van verdriet, groei, terugval, reflectie, zelfontplooiing etc. Twijfel of een ander dat überhaupt voor hem kan invullen en of dat verstandig is. Maar ik zou zeker geen nee zeggen tegen een verzamelalbum oid.

avatar van Silky & Smooth
Lastig te beoordelen. Circles is een prima album dat gelukkig niet klinkt als een bij elkaar geraapt zootje. Het klinkt wel echt als Mac Miller. Petje af voor Jon Brion dus. Qua muziek is het erg kalm. Vaak erg mooi, maar ook net te vaak té kalm. Het klinkt soms bijna alsof Mac in slaap valt onder het zingen. De (niet genoemde) gastbijdrage van Baro Sura is toch elke beurt weer een welkome afwisseling.

avatar van Kos
Kos
Tja, R.I.P enzo, maar nooit begrepen wat mensen hier aanvinden. Is toch echt geen geweldige rapper.

avatar van alexander-r
Komt niet in de buurt van Swimming, maar nogsteeds een heel mooi album. Hand me downs is hier favoriet

avatar van Nr.4
Heb nooit veel naar Mac Miller geluisterd, op wat losse tracks en een enkele featuring na. Dacht altijd wel dat hij meer rapte dan op deze plaat het geval is.Dit album bevat voor mij wel een paar heel mooie emotionele nummers (Good news, Complicated), maar toch wat te veel voortkabbelend.

avatar van Arrie
Hij rapte ook veel meer hoor. Deze kant is ie pas aan het eind van zijn carrière opgegaan.

avatar van Obscure Thing
Kos schreef:

Dit album heeft weinig rap eigenlijk, dus misschien is het wel wat voor je dan. Het is bij vlagen zelfs meer lo-fi indie. Ik vind het een pareltje, en die productie...

avatar van AOVV
Aardige plaat, maar door het wel erg kalme karakter van het merendeel van de nummers weet het niet al te veel indruk te maken. Mac Miller hoor je hier nauwelijks rappen (wat in se niet erg is), waardoor het album meer aanleunt tegen bijvoorbeeld een Jack Johnson (hierboven reeds ergens genoemd). De songs blijven niet hangen, wat jammer is. Slecht wordt het echter nergens!

3 sterren