Sonny Landreth - Blacktop Run (2020)

Blues / Roots
Label: Provogue

1. Blacktop Run (3:38)
  2. Lover Dance with Me (2:48)
  3. Mule (2:58)
  4. Groovy Goddess (3:47)
  5. Somebody Gotta Make a Move (3:54)
  6. Beyond Borders (4:09)
  7. Don't Ask Me (4:13)
  8. The Wilds of Wonder (3:06)
  9. Many Worlds (3:01)
  10. Something Grand (3:57)
avatar van Mssr Renard
Een fijne, korte plaat waar heel knap de slidegitaar in korte pop-bluessongs wordt verwerkt. Eigenlijk is dit gewoon erg lekker in het gehoor liggende southern rock, maar dan in korte songs gegoten, wat ook wel eens leuk is. Ook leuk dat er songs met zang en instrumentale songs worden afgewisseld waar de slidegitaar de leadzang mag doen. Erg fraai en smaakvol.

Nu op zoek naar eerdere platen. Ik kende hem tot nog toe alleen als gastartiest.

avatar van blaauwtje
Ik heb deze virtuoos twee maal live bezig gezien, als gitarist van The Goners, begeleidings band van John Hiatt, in het bezit van 5 solo albums, stuk voor stuk juweeltjes.

Toch maar eens op zoek naar deze nieuwste van deze meestergitarist!!!