Oi Va Voi - Laughter Through Tears (2003)

Pop / Wereld
Label: [PIAS]

1. Refugee (3:37)

met KT Tunstall

2. Yesterday's Mistakes (4:40)

3. Od Yeshoma (4:54)
  4. A Csitari Hegyek Alatt (4:14)

met Judit Németh

5. Ladino Song (4:12)

6. 7 Brothers (4:33)
  7. D'ror Yikra (5:56)
  8. Gypsy (4:46)

met Earl Zinger

9. Hora (3:57)

met Lovas

10. Pagamenska / 7 Brothers [Hefner Remix] (12:10)
avatar van Kos
Kos
Dit is volgens mij dat bandje met dat zeer leuke liedje wat zowat elk uur op radio 2 werd gedraaid.

Geen idee. Heb het in de laatste donkere maanden van 2003 erg graag gedraaid. Het is spannende muziek met invloeden uit een hoop culturen en dat is aardig geslaagd gedaan.

Deze band pas anderhalve week geleden ontdekt, meteen de cd gekocht: erg goed!
Gisteren naar het concert geweest in Paradiso: verpletterend goed, was erg onder de indruk!!

had niet verwacht dat iemand het hier zou kennen
erg toffe muziek. heb geen idee meer hoe ik bij deze band ben gekomen, maar ik denk dat het iets te maaken heeft gead met Gotan Project ofzo. redelijk vergelijkbare muziek.

net ontdekt. Ik vind het heel aardige muziek. beviel me heel erg.

er staan hier geen tracktijden toegevoegd overigens...

Heb ik bij deze gedaan (heb hem immers ook zelf toegevoegd), maar jij kunt dit zelf ook doen als je je er aan stoort hoor

weet ik... maar had er even geen zin in (zie tijdstip )

Oei nee, dat zou helemaal fout zijn gegaan: zonde van het werk. Maar we zijn het in elk geval eens dat het een schitterend werkje is (dat helaas wat onopgemerkt is gebleven).

Is in sommige kringen wel opgemerkt hoor. Veel mensen rondom mij hebben de cd wel. Ik ook. Maar heb er zelf nog niet veel naar geluisterd.

avatar van mir
mir
deze band via via ontdekt, en heb de cd plat grijs gedraaid, met andere woorden; deze muziek is super.

Ik heb de cd van Sophie Solomon al weer een paar weken in huis. Solomon speelt viool in deze band.
Op haar solo album Poison Sweet Madeira zingt KT Tunstall een nummer, en wat merkte ik vandaag pas: op deze cd zingt Tunstall zelfs een aantal nummers!
Toen deze cd uitkwam had volgens mij nog niemand van haar gehoord..... (en ik dus al helemaal niet ).

Oei, dat ik hier nog niet op gestemd had...

Grappig dat KT Tunstall hier op mee doet, dat zie ik ook nu pas. Had dus al die tijd een CD met haar in huis, maar heb blijkbaar nooit het boekje bestudeerd... Dacht overigens altijd dat het een man was, tot ze eens langs kwam in 'knappe artiesten' op het forum.

avatar van MichelDumoulin
Ik hoorde nr. 4 en dacht dit komt me bekend voor.

Blijkt dat de Amerikaanse hardoreband Ignite ook dit nummer heeft bewerkt. (Het schijnt een oud Hongaarse standard te zijn)

In beide uitoeringen (hoe verschillend ook) prachtig.

Een heel nieuwe stijl voor mij. Het eerste nummer klinkt meteen al goed. Ik ben benieuwd wat de rest mij gaat brengen.

avatar van Rinus
Dit is mooi. Ik kon het nummer "Refugee" wel, dat veel op Radio 2 gedraaid werd, maar de rest nog niet. Een hele mooie warme productie, goede vocalisten en een mooie instrumentatie, en een mooie mix van klezmer, zigeuner, balkan en andere invloeden . Deze Joods-Londonse band verdient een grotere bekendheid.

avatar van Zwammer
Dit lijkt mij echt een mooi album. Ik ga het zo lekker even luisteren in de trein, ik ben benieuwd

herman schreef:
Oei, dat ik hier nog niet op gestemd had...

En weer mijn stem weg... Ik heb net een 3,5 gestemd. Vind dit wel een fijne plaat, vooral voor op de achtergrond, want ik hoor mijn klezmer toch liever wat intenser, over het algemeen.

Geweldig.

avatar van Rayaccos
Matig

Oi Va Voi ruleert wel een klein beetje. Hoewel ik de opvolger van dit album beter vind...

avatar van Djarune
pas gisteren ontdekt! Zeer fijn album dit. Doet het goed in mijn triphop collectie

avatar van Coldplayer
Ze waren zonet live in de Oosterpoort ook geweldig! Wat een muzikanten zeg, stuk voor stuk. Veel minder behouden dan wat ik tot nu toe van ze kende. Dit album moet ik ook maar snel aan mijn collectie toevoegen.

Djarune schreef:

Triphop?

Schitterend album die ik vaak opleg, zelfs na 5 jaar. Vette baslijnen, wereldse invloeden met een soms melancholische ondertoon, eigen aan de Joodse cultuur. Met 8 steengoede nummers op 11 kan ik niet anders dan het maximum geven. Of het nu het spookachtige "Od Yeshoma" is, het trippy "7 Brothers" of het arabisch klinkende "D'ror Yikra", het is een meesterwerk.

avatar van Djarune
freakyy schreef:

Triphop?

Had ik er bij moeten zetten. Het is natuurlijk geen triphop, maar het ligt wel in het straatje van de triphop die ik mooi vind.

avatar van Jumpjet
Nu snap ik waarom ik Refugee zo'n mooi liedje vind... KT Tunstall dus

avatar van Madjack71
..ontspannen album om naar te luisteren. ..gevarieerd en wisselend met zang. ..zeker iets om wat vaker op te zetten en wat meer te laten bezinken.

avatar van vigil
Dit is mijn derde Oi Va Voi album en het gaat te ver om het een teleurstelling te noemen. Het is een zeer aardig album maar het blijft toch redelijk ver achter bij het gelijknamige Oi Va Voi album en het op dit moment laatste album Memory Drop.
De stijlen zijn op al die albums zijn redelijk het zelfde (World, triphop en beats) maar de uitwerking vind ik blijkbaar op de andere albums wat beter.