Moby - All Visible Objects (2020)

Electronic / Pop
Label: Mute

1. Morningside (5:31)
  2. My Only Love (5:44)
  3. Refuge (5:44)
  4. One Last Time (5:33)
  5. Power Is Taken (5:47)
  6. Rise Up in Love (5:47)
  7. Forever (5:17)
  8. Too Much Change (9:46)
  9. Separation (6:41)
  10. Tecie (7:32)
  11. All Visible Objects (9:17)
avatar van kevin2
Is er al een single uitgebracht?

kevin2 schreef:
Is er al een single uitgebracht?

Ja hoor, twee als ik me niet vergis.
Youtube maar eens op de albumtitel.
Vrij donker qua levensbeeld.
Wel weer prachtige vrouwelijke vocalen:
Moby - This Wild Darkness (Official Video) - YouTube

avatar van Castle
Meneer Moby heeft weer een zonnige kijk op de wereld, maar wat een mooi nummer dit This Wild Darkness.
Hij heeft wederom goed geluisterd naar wat er gedraaid wordt en met een Moby sausje dit verbeterd, schitterende vocalen.

avatar van dix
dix
Enigma anyone?

RichardKoning
Jan uit Berlijn schreef:

Ja hoor, twee als ik me niet vergis.
Youtube maar eens op de albumtitel.
Vrij donker qua levensbeeld.
Wel weer prachtige vrouwelijke vocalen:
Moby - This Wild Darkness (Official Video) - YouTube

Is van z'n vorige plaat van 2018

Wel een een mooi nummer blijft 't!

dix schreef:
Enigma anyone?

Mee eens

avatar van Ponty Mython
All Visible Objects is een album vol met zweverige zang en old school housedeuntjes, met de kenmerkende droevige pianoklanken en wollige synths waar Moby bekend om staat. Aan de hoes te zien lijkt dit een vervolg op Baby Monkey te zijn, die hij in 2004 heeft uitgebracht onder zijn 'Voodoo Child' pseudoniem. Hem kennende heeft hij dit album op een regenachtige zondagmiddag met twee vingers in zijn neus in elkaar geflanst, maar toch zitten de meeste nummers goed in elkaar en ligt het lekker in het gehoor. Op One Last Time wil hij zelf ook graag een liedje zingen, al is het nog wel enigszins te pruimen door de vocoder. Daarna wordt er wat gas teruggenomen, omdat Moby ons kennelijk wil laten horen dat dancemuziek ook best emotioneel kan zijn en hij ook heel goed kan pianospelen. Het gas gaat er weer even op met Tecie, maar het titelnummer is jammer genoeg een vrij saaie afsluiter, die het album als een nachtkaars doet uitgaan.

avatar van Timk
Er zitten hele mooie momenten tussen, en het blijft toch Moby, van mij in ieder geval een voldoende. Al is dit meer muziek voor de achtergrond waar je niet te veel op moet concentreren. Hij kan in ieder geval beter.

Dim
Multi-instrumentalist Moby is van zovele markten thuis, dat dat soms ook tegen hem kan werken, want het is af en toe wat richtingloos op dit album, terwijl er ook genoeg goede stukken op staan.