Gregory Porter - All Rise (2020)

Jazz
Label: Blue Note

1. Concorde (3:54)
  2. Dad Gone Thing (5:01)
  3. Revival Song (3:35)
  4. If Love Is Overrated (5:53)
  5. Faith in Love (4:56)
  6. Merchants of Paradise (6:02)
  7. Long List of Troubles (4:14)
  8. Mister Holland (3:24)
  9. Modern Day Apprentice (2:53)
  10. Everything You Touch Is Gold (6:03)
  11. Phoenix (4:45)
  12. Merry Go Round (5:26)
  13. Real Truth * (6:36)
  14. You Can Join My Band * (5:50)
  15. Thank You (5:19)
  16. Revival (3:06)
totale tijdsduur: 1:04:31 (1:16:57)
De eerste single Revival pakt nogal groots uit, een behoorlijk contrast met zijn meer ingetogen voorganger (Take Me to the Alley (2016)). Treffende titel dus. Erg benieuwd naar de rest.

avatar van vinylbeleving
Wat een vreselijke albumcover. Alsof meneer Porter een mopje komt zingen op een cruiseschip. Hopelijk bevalt de muziek beter.

avatar van Tonio
Ik heb het album pas 1 keer beluisterd. Het gospelelement komt vaker aan bod, en dat pakt beslist niet verkeerd uit. Hoewel ik in beginsel de ingetogenheid van Take me to the Alley aangenamer vind.

Maar ik ga het album nog eens vaker beluisteren en kom hier later nog op terug ...

avatar van Reijersen
Al vanaf het album Water laat ik mij graag meevoeren door de mooie, warme stem van de vriendelijke reus Gregory Porter. Dit album is wel echt even wat anders. Minder ingetogen, meer uitgesproken en vooral veel meer gevuld qua composities en producties. De vibe is uiterst positief, neem daarvoor bijvoorbeeld eens de opener. Prima song zonder te verrassen. Dad Gone Thing is licht swingend met wat gospel. Revival Song is uplifting. If Love is Overrated een herkenbare Porter ballad. Faith in Love komt mij sympathiek over. Merchants of Paradise is rijk georkestreerd met meer ruimte voor de jazzmuzikanten. Long List of Troubles heeft groove en energie. Mister Holland is een vrij standaard maar prettig nummer. Modern Day Apprentice is een mooie volle ballad. Everything You Touch is Gold is bijna flierefluiterig, maar ook teder. Phoenix is weer even uplifting. Merry Go Round is dromerig en romantisch, bijna zalvend. Real Truth kenmerkt zich voor de aandacht voor de instrumentatie. You Can Join My Band is een liveding op plaat. Thank You is precies wat de titel zegt en afsluiter Revival pakt nog wat extra energie en gospel mee.

Weer een prima plaat van Porter en dat komt vooral omdat zijn kenmerkende stem zo goed blijft werken. Ik vind het wel minder dan zijn vorige, meer ingetogen plaat. Maar ook minder dan Water, Be Good en Liquid Spirts.

avatar van jerome988
Gelukkig zijn er anno 2020 nog artiesten die deze soort muziek maken.

Gregory Porter - If Love Is Overrated (Official Music Video) - YouTube

avatar van Minneapolis
Na eerste draaibeurt; opwindender dan ik had verwacht! Best wat nummers met de nodige power gelukkig.

avatar van vanwijk
Gisteren live gezien in Ziggo Dome. Een belevenis, een hoogmis met Jazz, Gospel en Soul als ingrediënten om een boodschap van liefde over te brengen. En met vlag en wimpel geslaagd. Bij vlagen tot tranen toe geroerd.
Dit album stond centraal in deze set en live kwam alles nog beter tot zijn recht. Porter is een fenomeen!