Royce da 5'9" - The Allegory (2020)

Label: eOne

16. Tricked

met KXNG Crooked

17. Black People in America
  18. Black Savage

met Sy Ari Da Kid, White Gold, CyHi the Prynce en T.I.

19. Rhinestone Doo Rag
  20. Young World

met Vince Staples en G Perico

21. My People Free

met Ashley Sorrell

22. Hero

met White Gold

avatar van thomzi50
Wat veel nummers weer, jammer is dat toch. Maar wel benieuwd; 'Overcomer' klinkt gelukkig wel alvast erg sterk.

avatar van Silky & Smooth
Keurige MS Paint hoes ook

avatar van mh040
Silky & Smooth schreef:
Keurige MS Paint hoes ook
Ik las dat Royce op dit album zelf de beats voor z’n rekening heeft genomen. (Ik wist niet dat ie ook produceerde). Wellicht heeft ie ook zelf de album cover in elkaar geknutseld

avatar van Kos
Kos
Wordt gewoon weer dik hoor. Al vind ik Overcomer juist wat minder.

avatar van thomzi50
Wat een verrassend goed album, dit, waarbij het ook echt loont alles achter elkaar te beluisteren.

avatar van overmars89
Zo op eerste gehoor toch wel een aantal positieve punten te noemen voor dit album. Ondanks de vele tracks voelt het album redelijk coherent aan. De producties zijn best tof, al is het nergens ook weer heel bijzonder. Bijna alle features zijn best tof. Zelfs een zangeresje als Ashley Sorell valt niet echt tegen (Meestal heb ik niet zoveel met die gastzangeressen op Hip/Hop albums). Ik vond eigenlijk alleen de guestverse van Vince een klein beetje tegenvallen. Ook de track "Black Savage" die ik als single niet heel bijzonder vond, vind ik toch best goed passen op het album.

Royce is redelijk in vorm, technisch altijd al een begaafde rapper geweest. Al weten zijn boodschappen me niet te raken. Als volledig project is het toch iets teveel "middle of the road" voor me. Best wel wat tracks zullen in wel wat playlistjes verdwijnen, maar het speelduur van meer dan een uur zal me toch tegen staan om het album vaker op te zetten.

avatar van Silky & Smooth
overmars89 schreef:

Dit. Uitstekende rapper, één van de beteren zelfs, maar een heel project is voor mij vaak teveel. Ik zou van hem wel eens een album van max. 40 minuten willen horen met alleen maar dikke tracks.

avatar van Kos
Kos
Ik vind het nogal een rommeltje.
Bij vlagen wel een interessant rommeltje, maar evengoed.

avatar van Oepsje
Ik ben juist positief verrast door deze release. Vooral de 2e helft van het album met Thou Shall, FUBU, Upside Down, Black Savage en My People Free vind ik erg sterk

avatar van davevr
Overcomer staat vandaag op repeat dus nieuwsgierig naar het volledige album.

avatar van Weirdo Wizzy
Heb deze zojuist voor het eerst in zijn geheel geluisterd. Grappig eigenlijk; de carriere van de man duurt net zo lang eigenlijk als mijn hiphopliefhebberij, maar heb nog nooit een album van hem gecheckt. Ik vind hem op samenwerkingen als PRhyme en Slaughterhouse wel hard komen vaak. Ik kan me deels wel vinden in de commentaren hierboven. Het album deed me eerst ook wat rommelig aan, maar ik moet zeggen vanaf Thou Shall (wat een dik nummer is dat!) werd ik er wel ingezogen. Daarna komen er nog wel aantal sterke nummers langs en dan vooral Upside Down. Die zang werkt ook verrassend goed op die track. Dus door met name de sterke tweede helft is de speelduur ook weer niet zo'n nadeel. Ga niet gelijk melden dat het een topper in het genre is, maar mijn gevoel na mijn eerste luisterbeurt is wel positief. Deze gaat nog wel meer draaibeurten krijgen.

avatar van Weirdo Wizzy
Ja toch wel een tof album dit na meerdere luisterbeurten. Waarom ik toch niet hoger kom dan 3,5? Het album voelt wel ietwat rommelig aan en mist soms wat vaart. Toch staat hier wel kwaliteit op hoor. Ook sterke producties. Je hoort ook wel dat Royce inmiddels van de oude garde is, maar zoals het derde nummer al treffend verwoord 'I Don't Age'. Dat gevoel bekruipt me bij bijvoorbeeld Eminem - zijn kompaan - wel. Ik hoor hier geen rapper die halsstarrig de jongere generatie probeert uit te dagen, maar gewoon zijn eigen plan trekt. Afijn, de man heeft zijn skills en hij heeft ook goede gastartiesten uitgekozen. Genoeg positiefs over dit album te melden wel.