Stippenlift - Helemaal het Einde (2020)

Electronic / Pop
Label: Magnetron

1. De Laag Onder de Bodem (4:07)
  2. De Laatste Generatie (3:37)
  3. Alles Dat Bloeit Vergaat (3:04)
  4. Het Einde van een Vriendschap (3:24)
  5. Scherven (3:16)
  6. Helemaal het Einde (2:54)
avatar van Cellulord
Als Stippenlift me komt vertellen dat dit een grap is dan doe ik er nog 1,5 sterretjes bij.

avatar van Bert Wasbeer
Zwartgallige teksten waarin alles naar de klote gaat, gecombineerd met luchtige eightiespop. Ik word er op een rare manier toch wel vrolijk van.

avatar van Bert Wasbeer
Een maandje later moet ik constateren dat dit als coronalockdownsoundtrack toch redelijk goed getimed was

avatar van Faalhaas
Zijn beste werkje tot nog toe.

avatar van Osiris Apis
Een paar maanden terug bij het horen van de track 'Helemaal het Einde' moest ik denken aan Hans Zimmer - You're So Cool van True Romance. Waarschijnlijk door het instrument.
Lekker instrumentaal nummer hoor Helemaal het Einde

Maar dit is inderdaad een toepasselijk EP'tje tijdens corona. Ik zal hem nog eens luisteren.

Dim
Track 1 en 2 zijn zeer sterk, maar daarna valt Stippenlift in herhaling, wat voor de muziek niet zoveel uitmaakt, maar voor de tekst wel.