Sorry - 925 (2020)

Label: Domino

1. Right Round the Clock (4:04)
  2. In Unison (2:47)
  3. Snakes (3:41)
  4. Starstruck (3:28)
  5. Rosie (3:50)
  6. Perfect (2:45)
  7. As the Sun Sets (3:59)
  8. Wolf (2:48)
  9. Rock 'N' Roll Star (2:50)
  10. Heather (3:23)
  11. More (2:22)
  12. Ode to Boy (2:51)
  13. Lies [Remix] (4:07)
avatar van WoNa
Wat een prettige verrassing deze plaat, zelfs een aangenaam avontuur. Sorry neemt zijn luisteraars mee op een muzikaal avontuur of in ieder geval mij. Mijn eerste indruk was dat 925 zeker een aardige plaat is, maar niet heel bijzonder. Eigenlijk klinkt er bij eerste beluistering een zekere verveling door. Zeker is dat Sorry niet de indruk wekt dat het volkomen voor zichzelf gaat op het debuut. Dat is raar, want de eerste plaat bepaalt een heleboel in de carrière van een startende band.

Het waren niet alleen de juich recensies die mij deden besluiten verder te luisteren. Dat zat toch echt in de songs zelf. Die maakten wel benieuwd. Zo kwam ik erachter dat achter de orenschijnlijke verveling, een enorm boeiende plaat verscholen zit. Er gebeurt zoveel op 925. Eenmaal echt aan het luisteren kwam de plaat tot leven. Naast de boeiende samenzang, kent de plaat een eindeloos aantal fraaie vondsten, citaten en melodieën.

Wat de luisteraar bij de kennismaking op het verkeerde oor kan zetten, is dat Sorry als alternatieve indie rockband zich graag in het midtempo segment ophoudt. Daarnaast is de band ook niet bang om de voet van het vervormingsapparaat te houden. Kortom, inhouden, daar is de band heel goed in. De momenten waarop het dan wel los gaat, zijn des te indrukwekkender. Om dat te er- en onderkennen is geduld nodig. Ik ben heel blij dat ik die heb opgebracht, zodat er binnenkort een prachtig nieuw debuut zich bij mijn collectie gaat scharen.

Ik ben nog niet zo ver dat ik het album supergoed of briljant noem, maar ik sluit verdere groei zeker niet uit. Beter, ik zal teleurgesteld zijn als dat niet gebeurt.

Dit is een bewerking van een Engelstalig post op WoNoBloG.