Mintzkov - Oh Paradise (2020)

Belgiƫ
Label: Noisesome

1. August Eyes (3:45)
  2. When Ghosts R Out (3:24)
  3. New Stations (3:44)
  4. Distance to Mars (3:32)
  5. Big Bang (3:20)
  6. Unlike the Sun (3:17)
  7. Odyssey (4:03)
  8. It's in the Blue (3:25)
  9. Horizon (3:42)
  10. Oh Paradise (4:00)
avatar van heavenmotel
Benieuwd

avatar van koosknook
Kijk er naar uit. Vorige vond ik de beste tot nu toe....

avatar van koosknook
De vergelijking met Silversun Pickups dringt zich steeds nadrukkelijker op.
De leadvocal vind ik gelukkig dan wel een pak beter.
Het titelnummer Oh Paradise is schitterend.

Als je zoekt naar een album met goede gitaren en goed gezongen nummers, zoek niet verder, hier heb je er een. Echte uitschieters staan er niet op maar ook geen slechte songs.
Maw ze gaan verder in de richting die ze een tijd geleden ook al zijn ingeslagen en daar is absoluut niks mis mee.

avatar van AOVV
Je hebt van die bands die gewoon garant staan voor kwaliteit, maar nooit écht hoge toppen scheren. Mintzkov is mijns inziens onder te verdelen in die categorie. De Belgische band maakte furore in Humo's Rock Rally door in 2000 de winst op te eisen in de finale (toen nog Mintzkov Luna, maar dat is toch ook al 20 jaar geleden).

De band uit Schilde (nabij Antwerpen) werkt gestaag aan een mooi oeuvre. Dit is hun vijfde plaat, dus enorme productiviteit ademt dat natuurlijk niet uit, maar kwaliteit gaat boven kwantiteit, moet het devies van Philip Bosschaerts en de zijnen luiden, en daar kan ik me wel in vinden.

Ook Oh Paradise is weer een patente indiepopplaat geworden, met heel wat gitaarinvloeden (grote broer dEUS wordt vaak genoemd als referentie, maar ik durf ook wel te verwijzen naar bands als Sonic Youth, Sebadoh en Silversun Pickups). Tien relatief korte nummers passeren de revue, en ze blijven allemaal wel op één of andere manier hangen, zonder echte uitschieters. Zoals ik reeds zei: pure kwaliteit.

3,5 sterren

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Gewoon een lekkere plaat, geen verrassingen, geen uitschieters, maar een constant niveau. Dat was zo te lezen al meer mensen opgevallen. Lekker weer van die Belgen. En laat Lies nog maar vaker een potje meezingen.

avatar van Erikpol
Ik maak nu pas kennis met deze band. Ik ben heel enthousiast. En inderdaad het is net Tom Barman die ik hoor.