Tycho - Simulcast (2020)

5. Easy (3:27)
  6. PCH (3:20)
  7. Cypress (6:14)
  8. Stress (5:05)
Beetje een Boards of Canada light, maar goed te pruimen verder. Lekkere relax-muziek.

BrotherJohn
Grotendeels overlappend met de vorige release "Weather" uit 2019, enkele nummers hebben een andere naam en iets andere uitvoering gekregen. Weather bleek een uitstapje te zijn naar niet-instrumentaal, door een zangeres (Saint Sinner) een rol te geven. Dat was niet bepaald een succes en het lijkt wel dat Hansen met dit album Simulcast aan de fans wil laten weten dat Tycho gewoon instrumentaal is en blijft. Helaas is er weinig nieuws te ontdekken op beide releases. Met Past Is Prologue vestigde Tycho zich. De albums Dive en Awake blijven ook staan als highlights en met Epoch maakte Tycho nog een lichte draai. De zon is er altijd in deze muziek, maar nu is er helaas weinig nieuws onder de zon. Zou ze toch ooit nog wel weer live willen zien. Alweer een paar jaar geleden dat ik ze meemaakte in de Melkweg. Het snaarstrakke drumwerk van O'Connor is me goed bijgebleven. En ook dat het instrumentale Tycho een zo jong publiek weet te trekken.

avatar van Zidaan
Niets mis mee maar hierboven door aERodynamIC al goed omgeschreven: Boards of Canada light. Waarbij gezegd mag worden dat voor mij persoonlijk de nummers van Tycho (dus ook vorig werk) te weinig onderscheidend vind.