Hazel English - Wake UP! (2020)

Australiƫ

8. Waiting (3:33)
  9. Milk and Honey (3:12)
  10. Work It Out (4:33)
avatar van E-Clect-Eddy
Zo te horen aan de twee singles (Shaking / Off My Mind) wordt ook dit weer een fijn album... alleen deze hoes.... oei

Ja, weinig naturel, niet erg expressief. Jammer. De singles, naast bovengenoemde inmiddels ook Comebat en Five and Dime, maken wel nieuwsgierig.

avatar van E-Clect-Eddy
Het licht ronkende Milk and Honey had ook een single kunnen zijn, maar niet representatief voor het album want dit nummer neigt naar Indie Rock en dat is de rest van het album zeker niet.

Hazel English' Indie Pop flirt wel met de synth maar het tempo in de nummers is wat lager minder en klinkt minder energieker. Hazel's stem is licht dromerig en doet wat denken aan de naïeve begin 60s-girl Pop. Leuk album voor zomerse lentedagen.

De twee heerlijke singles zijn Shaking en Off My Mind:

Justin Raisen is een van de producers en bekend van acts als: Yves Tumor, Kim Gordon, Marissa Nadler, Sunflower Bean, Miya Folick, Doe Paoro, Angel Olsen.

De andere producer is Ben H. Allen, die o.a. werkte aan Belle and Sebastian - Girls in Peacetime Want to Dance en Kaiser Chiefs - Education, Education, Education & War

Volgens Spotify voor fans van Jay Som / Japanese Breakfast / Hatchie en volgens Last.fm ook voor liefhebbers van Alvvays / Fazerdaze en Frankie Rose.

avatar van luigifort
Haar eerste echte album (haar vorige was een compilatie van 2 EP's). Veel volwassener, veel meer lush en bombastisch dan haar pristine jangledebuut, wat meer 60s invloeden ook en ze is meer als Lana Del Rey gaan klinken en eruitzien, wat helemaal niet erg is De jangle is wat meer op de achtergrond verdwenen, ik zou dit meer powerdreampop noemen. Na de eerste 2 songs dacht ik, ok dit is wel mooi, maar het haalt het niet bij het debuut, maar dan komen er met Wake UP!, Off My Mind, Combat, Like a Drug en Work It Out oa een stel onwaarschijnlijk überprachtige songs langs .

Dikke 4*, maar het debuut blijft een streepje voor hebben

avatar van Rudi S
Erg fijn plaatje, je zingt de liedjes zo mee en de speelduur is eigenlijk ook perfect.
Het lage gemiddelde kan Ik niet goed verklaren want vergelijkbare artiesten worden hier op de site meestal op een groot schild gehesen en op het dorpsplein met bloem en geschenken overladen.