R.L. Burnside - Come on In (1998)

Blues
Label: Fat Possum

1. Been Mistreated (4:15)
  2. Come on In [Live] (3:13)
  3. Let My Baby Ride (3:33)
  4. Don't Stop Honey (4:59)
  5. It's Bad You Know (4:14)
  6. Just Like a Woman (3:01)
  7. Come on In, Pt. 2 (3:27)
  8. Rollin' Tumblin' [Remix] (1:08)
  9. Please Don't Stay (3:00)
  10. Shuck Dub (4:30)
  11. Come on In, Pt. 3 (2:48)
  12. Heat (5:07)
Onwaarschijnlijk sterke Blues knakker.
Leerde hem kennen doordat "It's bad you know"op de soundtrack van de Soprano's staat.
Heel fijn.

EVANSHEWSON
Deze oude knar maakte ontzettend lekkere blues. Hij is enige tijd geleden toch nog overleden, ik dacht nog die kan niet dood!

Mooi plaatje, dit, echt aan te bevelen voor de late uurtjes...

3.5 sterren.

***1/2

avatar van winterstorm
Is de omschrijving 'lichtjes geniaal' wat overdreven voor deze plaat....? Of is het juist een understatement?! Ook weer zo'n heerlijk plaatje om op een zomeravond in je auto te schuiven en te cruisen.

Father McKenzie
winterstorm schreef:

Absoluut NIET overdreven! Hele aparte blues, Burnside was niet bang om er wat dub- en lichte hiphop-invloeden in te vermengen. Geniaal vind ik 's man's stijl in de blues!

sugartummy
burnside vond het resultaat niets , maar toen het geld binnenstroomde hield ie wijselijk z'n mond.dit was de eerste cd van hem die ik kocht en ik was er gelijk gek op. alleen shuck dub vind ik niks; de rest, inderdaad geniaal!

avatar van spinout
Dit zijn voor het merendeel remixes van bestaande nummers. Het klinkt meestal heerlijk en leverde Burnside nog een hit op ook.

avatar van philtuper
Father McKenzie schreef:

Helemaal mee eens. Fantastische plaat. Heb 'm ooit op casette gekregen van een vriend van eenoom van me. Beste cadeau ooit. Op de andere kant stond overigens Patti Smith's Gone Again. Ook geen straf...

avatar van philtuper
Electric Mud van Muddy Waters, en dan A Ass Pocket of Whiskey en Come On In van R.L. Burnside. Een trio briljante platen met een zelfde inslag die ik graag zou aanvullen. Tips misschien, winterstorm, Father McKenzie, spinout, sugartummy, superduc, EVANSHEWSON, ?

avatar van spinout
Burnside's A Bothered Mind & Mr Wizard zijn aanraders. Verder Blues Explosions's Now I got worry. Of
You Better Keep Still van T-Model Ford. Ik doe maar een slag in de ruimte, maar wellicht kun je er iets mee.