Grey Daze - Amends (2020)

Rock / Metal
Label: Loma Vista

1. Sickness (2:51)
  2. Sometimes (3:26)
  3. What's in the Eye (3:25)
  4. The Syndrome (3:49)
  5. In Time (3:54)
  6. Just Like Heroin (3:25)
  7. B12 (3:33)
  8. Soul Song (4:06)
  9. Morei Sky (3:52)
  10. She Shines (3:35)
  11. Shouting Out (3:19)
avatar van Timk
Veel zelfde titels als eerdere Grey Daze plaat, ben benieuwd in hoever dit nieuw/vernieuwend is ... ... ...

avatar van jerome988
Het zijn allemaal herbewerkingen van hun oude materiaal. Voornamelijk om fans een waardig aandenken te geven wat betreft Chester's muzikale beginperiode. De overige nummers komen waarschijnlijk nog op een 2de album en dat sluit het hoofdstuk af denk ik.

Over de twee singles tot nu toe ben ik verdeeld. Het nieuwe arrangement van What's in the Eye haalt het wat mij betreft niet bij het origineel. Sickness daarentegen klinkt heerlijk fris.

Hopelijk worden de originele albums op den duur ook nog een keer opnieuw uitgebracht.

avatar van Desert
Paar video's toegevoegd.

avatar van CWTAB
Het zal wel aan mij liggen maar ik hoor hier bij momenten enorm veel Creed in terug (vooral vocaal dan), de overduidelijke Soundgarden sound kan je ook niet missen..

De vrouwelijke vocalen op het laatste nummer hadden voor mij niet gehoeven, maar dit album bevalt me meer dan ik had verwacht.

Goede muziek, dope album!

Alle nummers zijn naar mijn mening goed tot zeer goed. B12 en Just like heroin staan bij mij op repeat. B12 is trouwens een samenwerking met leden van Korn en klinkt beter dan het origineel vind ik. Dit album is zeker een aanrader voor fans van Chester!

avatar van Timk
Eindelijk eens een paar keer gedraaid, maar in vergelijk tot sommige andere hier, vindt ik het niet zo geweldig eigenlijk. Allemaal iets te vernieuwd/opgepoetst. Het klinkt naar mijn idee niet meer naar het grey daze zoals ze ooit waren. Ik zet de oude gruizige (originele) eerste twee cd’s weer aan van ze. Al hou ik het wel op een voldoende want het is toch Chester.

Hoe Chester bij Linkin Park klinkt, met vaak een flinke brul. Dat mis ik bij zijn 'solo' projecten. Ook bij Dead By Sunrise en dus bij deze opgepoetste Grey Daze cd, vind ik het allemaal wat zeurderig overkomen. Daarnaast is Linkin Park orgineler qua ound