Justin Bieber - Changes (2020)

Canada

7. Forever (3:39)

met Post Malone en Clever

8. Running Over (2:59)

met Lil Dicky

9. Take It Out on Me (2:58)
  10. Second Emotion (3:22)

met Travis Scott

11. Get Me (3:05)

met Kehlani

12. E.T.A. (2:56)
  13. Changes (2:15)
  14. Confirmation (2:50)
  15. That's What Love Is (2:45)
  16. At Least for Now (2:29)
  17. Yummy [Remix] (3:29)

met Summer Walker

avatar van Johnny Marr
Benieuwd naar.

avatar van koosknook
jij wel

0,5
Hé Lil Dicky doet mee ! Dat is toch de bijnaam van Kleine ?

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Op zijn vorige plaat Purpose stonden nog een aantal singles die ik wel lekker vond. Ik was niet de enige, want voor het eerst waren er meer positieve geluiden online te lezen. Justin Bieber leek eindelijk een kwalitatieve popartiest te zijn geworden. Nu is er de opvolger Changes en alle credit die hij had opgebouwd is in een klap weg bij mij. Wat een zoete, inspiratieloze bagger hoor ik hier. De teksten zijn echt tenenkrommend en hij zingt vaak niet in het dienst van het liedje. In plaats daarvan probeert hij zoveel mogelijk zijn zangtalent te etaleren en jammert hij maar door. Productioneel vind ik het allemaal anoniem klinken en probeert hij krampachtig op huidige trends mee te liften.

Ik heb ook wat stukjes van de bijbehorende YouTube afleveringen gezien. Dat heeft het alleen maar erger gemaakt. Wat een oppervlakkige propaganda, niet normaal. Uit die vrouw van hem komt ook geen zinnig woord, wat dat betreft is het geen verrassing dat het album (wat grotendeels over hun liefde gaat) zo zielloos en leeg klinkt.

avatar van NewYorkCityLight
Het refrein van 'Forever' is bijna identiek aan dat van 'Yummy'.... Op het eerste gehoor inderdaad geen leuk album.

avatar van Frank West
Ik vond Purpose een verrassend goed album, maar dit weet me niet te pakken. Het klinkt voor mij allemaal redelijk hetzelfde en er zijn ook geen uitschieters hier. (zowel positief als negatief) Alles blijft redelijk op de vlakte en dat maakt het voor mij een saaie en lange zit.

Zangtalent? Heb ik iets gemist

avatar van zaaf
Het wordt toch al een hele kerel

avatar van musicfriek
Yummy moet haast wel zijn slechtste single ooit zijn (een 1,8 op RYM), maar moet toegeven dat ik Intentions wel erg leuk vind, met name door de beat en Quavo. Wel typisch een nummer die je vrij snel beu gehoord bent ben ik bang.. Hoe noemen we dat ook alweer? Oh ja, wegwerp-pop..

Purpose was echt een album waarvan ik perplex stond toen ik het luisterde. Justin leek een meer volwassen weg ingeslagen te zijn, en leek zicht te gaan ontpoppen tot pop icoon. Nu is hij een tijdje off The radar geweest wegens mentale problemen. Dus ik had extra hoge verwachtingen hier van, en dacht oprecht dat dit misschien wel een van de beste albums van het jaar ging worden. Echter koos Justin zijn nummers meer te richten op zijn verloofde dan op zijn mentale struggles, en dat resulteerde in best wel childish muziek. De beste man is inmiddels 25, maar dit album had hij ook kunnen maken toen hij 14 was zo inspiratieloos is het eigenlijk.

avatar van Arrie
Dit is echt het muzikale equivalent van een veel te klef stelletje.

avatar van Pinsnider
Dit vind ik oprecht jammer! Purpose was, zoals hierboven al vaker aangegeven, een aangename verrassing en ik was heel benieuwd of hij die lijn door kon zetten. Maar helaas. Het doet gewoon pijn aan de oren, deze plaat....